نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 21:56

کتابخانه مرکزی تبریز یکی ازبهترین مراکز نگهداری نسخ خطی ایران است

تبریز- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کتابخانه مرکزی تبریز یکی از بهترین مراکز نگهداری نسخ خطی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی عصر امروز ضمن ابراز خرسندی از حضور «پاتریارک مارآوا روئیل سوم» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیئت همراه در کتابخانه مرکزی تبریز و بازدید از یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور اظهار داشت: وجود مجموعه نفیس و نسخ خطی ارزشمند در کتابخانه مرکزی تبریز نشان از فرهنگ دوستی ایرانیان به خصوص مردم آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که ایران را مهد تمدن و مهد زندگی مسالمت آمیز ادیان معرفی کرده است، گفت: مردم ایران در هر دین و آئینی که باشند همیشه در کنار هم بوده و در غم و شادی همدیگر سهیم هستند.

وی افزود: حتی مردم ایران در هنگام مقابله با دشمن متخاصم و زمانی که کشور از طرف صهیونیسم جهانی در خطر بود پابه پای هم در دفاع از میهن ایستادگی کردند.

محمدی با اشاره به شهادت «جانی بت اوشانا» از شهدای آشوری دفاع مقدس که در دفاع از ایران اسلامی به شهادت رسید، گفت: در حالی که خانواده این شهید آشوری دفاع مقدس از دنیا رفته بودند ولی مردم ایران در اردیبهشت ماه پیکر مطهر «جانی بت اوشانا» که پس از ۳۸ سال از منطقه جنگی تفحص شده بود، را به صورت باشکوهی تشییع کردند. این هم نشان از تمدن بزرگ ایران و نشان از فرهنگ دوستی و زندگی مسالمت آمیز مردم با ادیان و مذاهب مختلف در ایران است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شیطنت‌ها و دشمنی‌های متعدد دشمنان ایران گفت: این دشمنی‌ها با هدایت و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب خنثی شده و همه مردم ایران با هر دین و آئینی در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده و برای پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان تلاش می‌کنند.

محمدی افزود: نسخه خطی انجیل رسولان که کتاب مقدس آشوریان است در شرایطی کاملاً مناسب در یکی از بهترین مراکز نگهداری نسخ خطی ایران در کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری می‌شود و از نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این خصوص قدردانی می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1231408

مهمترین اخبار ایران و جهان: