نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 15:09

۴۵ درصد احکام قانون جوانی جمعیت در حال اجرا است

شهرکرد_نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۷ درصد احکام قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ابلاغ و ۴۵ درصد احکام آن در حال اجرا شدن است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه ظهر یکشنبه در رویداد جایزه جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس چند اولویت را در دستورکار خود قرار داد.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، افزود: در سال ۹۹ راهبرد اولیه کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب قانون راهبردی جوانی جمعیت و خانواده بود.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راهبرد اصلی هر جامعه‌ای خانواده است و این خانواده حفظ و تقویت نمی‌شود مگر آنکه قوانین لازم برای دفاع از آن و دفاع از فرزند آوری تصویب و اجرا شود.

راستینه عنوان کرد: بلافاصله با تشکیل مجلس یازدهم فرایند تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آغاز شد که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به جهت اجرای آن تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری غرب تولید قرص‌های ضدبارداری برای جلوگیری از فرزند آوری، تقویت گروه‌های فمینیستی و همچنین آزادی‌های جنسی و طلاق بود که زن و مرد هر زمان بخواهند بتوانند به راحتی از یکدیگر جدا شوند.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۲.۵ میلیون زوج نابارور در کشور و شرایط سخت فرزند آوری برای آن‌ها وجود داشت که باعث شد قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصویب شود.

راستینه بیان کرد: در حال حاضر ۵۷ درصد احکام قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ابلاغ و ۴۵ درصد احکام آن در حال اجرا شدن است.

وی تاکید کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دو مؤلفه فرهنگی و آموزشی را در فرزند آوری مدنظر قرار داد.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد خانواده‌های شاد چند فرزندی و خانواده‌هایی که احساس کمبودهایی دارند معمولاً خانواده‌های تک فرزندی هستند.

راستینه یادآور شد: یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان است، از همین رو برای فرزند آوری چند مؤلفه تشویقی پیش‌بینی شد، اول اینکه نیازهای مادی نوزاد در ابتدای تولد باید تأمین شود، مورد دیگر آینده فرزند است که سعی شد با واگذاری خودرو ارزان‌قیمت، واگذاری مسکن، اصلاح حق عائله‌مندی و فیش‌های حقوق و… این مسائل رفع شود.

وی افزود: در قانون تصویب شده است هر خانواده‌ای که در حال حاضر دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشد می‌تواند ۲۰۰ مترمربع زمین رایگان برای مسکن دریافت کند.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، ادامه داد: برنامه ششم به پایان رسید و حدود ۳۵ درصد احکام این برنامه اجرایی شد، لذا برای پیشبرد اهداف برنامه هفتم باید اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211408

مهمترین اخبار ایران و جهان: