نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:04

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی؛ در دستور کار

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: نظارت بیشتر و مبارزه با فرار مالیاتی از اهداف اجرای این قانون است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در مراسم تجلیل از کارکنان روابط عمومی اداره کل و تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره فرهنگ‌سازی مالیاتی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش ۲ مقوله بسیار با اهمیت در سازمان امور مالیاتی محسوب می‌شود.

وی تقویت روابط عمومی و ارتباطات به دلیل قوانین متعدد مالیاتی و تصویب قوانین جدید را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل امور مالیاتی استان سمنان عنوان کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: اجرای این طرح به تنهایی مقدور نیست و مستلزم همکاری و هماهنگی تمامی سطوح حاکمیتی است.

حسین‌پور یکی از اهداف اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را نظارت بیشتر و مبارزه با فرار مالیاتی دانست و افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و آشنا کردن مردم با قوانین حاکم می‌تواند در اجرای این قانون کمک بسیار شایانی کند و البته باید گفت عملکرد روابط عمومی اداره کل در این حوزه مناسب و قابل‌قبول است.

وی برگزاری جشنواره فرهنگ‌سازی مالیاتی به منظور نهادینه کردن فرهنگ مالیات در کشور را از برنامه‌های مهم سازمان امور مالیاتی توصیف کرد و گفت: سال گذشته بخش طراحی پوستر در جشنواره فرهنگ‌سازی مالیاتی به استان سمنان واگذار شد که با استقبال خوب هم‌وطنان مواجه شد و آثار بسیار فاخر با موضوع پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: تعداد ۳۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پنج اثر حائز رتبه برتر در این جشنواره شدند.

حسین‌پور ضمن تقدیر و تشکر از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی فاخر با محوریت مالیات بتوانیم نقش مؤثری در ترویج فرهنگ مالیات ایفا کنیم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246196

مهمترین اخبار ایران و جهان: