نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 13:36

چشم‌انداز همکاری محور دیدار مقامات ترکمنستان و گرجستان

در دیدار معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با رئیس گروه دوستی پارلمان‌های این کشور و گرجستان وضعیت کنونی و دورنمای همکاری بین دو کشور بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مهری بشیم‌اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با «دوید ماتیکاشویلی»، رئیس گروه دوستی پارلمان‌های دو کشور که در چارچوب سفر کاری وارد «عشق آباد» شده دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این مذاکرات وضعیت کنونی و چشم‌انداز همکاری بین ترکمنستان و گرجستان بررسی و به اهمیت تداوم تجربه سازماندهی تماس‌های سران دو کشور در قالب دوجانبه و در چارچوب بسترهای چندجانبه اشاره شد.

طرفین در ادامه بر نقش بسزای همکاری‌های بین‌پارلمانی در روابط دوجانبه ترکمنستان و گرجستان تاکید کردند و در این راستا خاطرنشان شد که در پارلمان‌های دو کشور گروه‌های دوستی بین‌پارلمانی فعالیت می‌کنند.

دیپلمات ترکمن در سخنانی بر اهمیت سازوکارهای موجود همکاری مانند کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و گرجستان و همچنین رایزنی‌ها بین نهادهای دیپلماتیک برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.

در این زمینه، از برنامه همکاری برای سال‌های 2023-2024 که سال گذشته به امضا رسیده است، به عنوان مبنای تعامل موثر میان وزارتخانه‌های امور خارجه ترکمنستان و گرجستان یاد شد.

طی این مذاکرات همچنین تاکید شد که ترکمنستان و گرجستان به طور فعال در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد، همکاری می‌کنند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237752

مهمترین اخبار ایران و جهان: