نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 22:25

هنر انقلابی خنثی‌گر توطئه های دشمن در بزنگاه‌های حساس است

گرگان- رئیس حوزه هنری گلستان گفت: زبان هنر یکی از مهم ترین رویکردهایی است که می‌توان تهدیدات و هجمه های وارده به نظام را دفع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسام بنی فاطمه در دیدار با تحریریه خبرگزاری مهر گلستان اظهارکرد: زبان هنر یکی از مهم ترین رویکردهایی است که می‌توان تهدیدات و هجمه های وارده به نظام را دفع کند.

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: همان طور که دشمنان با استفاده از هنر و در قالب‌های کلیپ، موسیقی و شعر درصدد آسیب به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند، فعالان جبهه انقلاب هم می‌تواند با مسلح شدن به سلاح هنر در این آوردگاه نقش آفرینی کند.

بنی فاطمه ادامه داد: در راستای تکالیف ابلاغی بالادستی در بخش‌های تربیت، تولید و ترویج هنرهای انقلابی برنامه‌های اجرایی متعددی ترسیم شده که در حوزه ترویج نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر رسانه‌ها هستیم.

وی گفت: رویکرد اصلی سازمان هنری در سه قالب بوم گرایی، مردم گرایی و مسئله محوری ترسیم شده و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در راستای تعالی هنر انقلاب اسلامی گام‌های ارزشمندی برداریم.

رئیس حوزه هنری گلستان بیان کرد: نقشه تحول سه ساله یکی از مباحثی بوده که پس از دو سال تلاش بی وقفه تدوین شده است و بر اساس برش‌های یک ساله راهبردهای هفتگانه حوزه هنری را اجرایی خواهیم کرد.

بنی فاطمه افزود: در راستای توسعه کمی و کیفی تولیدات تاریخ شفاهی ادبیات و هنرهای تصویری اقدامات عملیاتی متعددی در دست اقدام است که از آن جمله باید به چاپ کتاب در مورد رویدادهای مهم انقلاب اسلامی در گلستان شامل پنج آذر، ۱۲ دی گالیکش و ۱۶ دی گز غربی بندرگز اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در راستای تولیدات هنری مبتنی بر زیست بوم استان هم اقدامات عملیاتی متعددی مانند چاپ مجموعه شعر آیینی از فرهنگ و ادبیات اقوام و ساخت نماهنگ پنج زبانه با موضوع تقویت فرهنگ و هویت ایرانی انقلابی انجام شده است.

رئیس حوزه هنری گلستان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های ترسیمی برنامه‌هایی مانند هنر در هیئت و یا برنامه‌های آموزشی مرکز رشد در قالب‌های ادبیات پایداری، هنرهای تصویری، گرافیک کاریکاتور و شعر و ادبیات در سال جاری اجرایی خواهد شد.

بنی فاطمه گفت: تبیین گفتمان هنر انقلاب اسلامی برای کنشگران و فعالان فرهنگی هنری، نهضت راه اندازی انسجام بخشی و پایداری پاتوق‌های جریان ساز هنری، هدایت عملیات‌های موثر هنر مردمی، ارتقای کیفی بستر اقتصاد هنر در گلستان، توسعه کمی و کیفی تولیدات تاریخ شفاهی ادبیات و هنرهای تصویری، توانمندسازی هنرمندان انقلابی و تربیت نسل جدید هنرمند انقلابی و توسعه منابع انسانی تجهیزات و ساختار سازمانی از جمله برنامه‌ها و راهبردهای حوزه هنری برای سال‌های پیش رو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212096

مهمترین اخبار ایران و جهان: