نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 14:19

۴۲ درصد اشتغال حوزه نفت و گاز استان ایلام محقق شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۴۲ درصد اشتغال حوزه نفت و گاز استان ایلام محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا ظهر شنبه در نشست شورای اشتغال استان که با حضور بسطامی، نماینده مردم استان در مجلس و نماینده مجلس در شورای عالی اشتغال کشور و استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارگروه‌ها و نشست‌های مهم استان در راستای ایجاد اشتغال، کارگروه اشتغال استان بوده که از بسیار مهم و دارای اولویت است.

وی، یکی از مهمترین دغدغه‌های ریاست محترم جمهور را ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان و اظهار کرد: با وجود اینکه کارگروه اشتغال استان و مدیران مربوطه تعهد اشتغال سال گذشته را محقق کردند، اما باید تلاش خود را دو چندان کنند که در سال جدید نیز تعهد اشتغال استان که حدود ۹ هزار شغل است محقق شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: در همین رابطه و با تلاش‌های صورت گرفته، مقام اول تعهد اشتغال ایجاد شده و مقام دوم کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته به استان ایلام رسید؛ تعهد اشتغال در سال گذشته ۶ هزار ۶۷۱ نفر بود که با کمک همه اعضای کارگروه و سایر دستگاه‌های مربوطه این رقم از مرز ۱۷ هزار نفر عبور کرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری استان نشان می‌دهد که این استان در مسیر ایجاد اشتغال موفق عمل کرده است، لذا اگر میزان تعهد اشتغال ایجاد شده ارتقا پیدا نمی‌کرد و سهم اشتغال استان کمتر از ۶ هزار بود، تعهد اشتغال برای سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا نمی‌کرد، لذا ارتقاء اشتغال به سه برابر در سال گذشته باعث شد تا استان ایلام بهعنوان یک استان مستعد اشتغالزایی مطرح شود.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های نفت و گاز استان برای ایجاد اشتغال، افزود: بخش قابل توجهی از اشتغال سال ۱۴۰۱ در شرکت‌های نفت و گاز استان رقم خورد، بطوریکه تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۸ هزار نفر در حوزه نفت و گاز مشغول بکار هستند که ۵ هزار و ۵۱۴ نفر از این تعداد و معادل ۴۲ درصد اشتغال نفتی در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258896

مهمترین اخبار ایران و جهان: