نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 11:05

۱۶۹ هکتار از زمین‌های راکد شهرک‌های صنعتی قزوین آزادسازی شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ۷۸ پرونده بررسی شده، ۲۰ مورد به فسخ قطعی منجر شده و ۱۶۹ هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک‌های تقاضامحور خلع ید و آزادسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، رضا صفاری، اظهار داشت: در راستای فعال‌سازی و آزادسازی قراردادهای واگذاری صنعتی و حق بهره‌برداری راکد اولین جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شده در مجموع 16 پرونده قرارداد واگذاری راکد و نیمه فعال مورد بررسی حقوقی قرار گرفته که 2 قرارداد منجر به فسخ و آزادسازی اراضی صنعتی شده که در راستای جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به مهلت اعطا شده به سرمایه‌گذاران گفت: 5 سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که زمان مقرر آنها برای ساخت و اجرای طرح‌های تولیدی خود به پایان رسیده بود، برای اجرای تعهدات قراردادشان در اراضی واگذار شده مهلت دوباره گرفتند و این سرمایه‌گذاران با ارائه دلایل خود در عدم اقدام برای اجرا و احداث واحدهای تولیدی مورد نظر، درخواست مهلت دوباره برای اجرای طرح‌های خود را داشتند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین یادآور شد: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه‌گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قراردادهای منعقد شده آنان با این شرکت فسخ می‌شود.

صفاری با اشاره به آزادسازی اراضی فسخ شده در یک‌ سال اخیر گفت: از 78 پرونده بررسی شده، 20 مورد به فسخ قطعی منجر شده و 169 هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک‌های تقاضامحور خلع ید و آزادسازی شده و در راستای جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت صنعتی دوباره به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری است که این میزان مساحت فسخ‌ شده نسبت به 2 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید و در راستای فعال‌سازی قراردادهای راکد و تأکید بر آزادسازی اراضی خلع ید شده و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران جدید  و احیای واحدهای تولیدی و طرح‌های صنعتی راکد تا پایان سال جاری برگزاری 5 جلسه هیئت حل اختلاف و  داوری با بررسی و رسیدگی 77 پرونده قرارداد راکد در دستور کار این شرکت قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1274652

مهمترین اخبار ایران و جهان: