نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 13:50

امام جمعه سمنان: سیره امام خمینی (ره) بهتر تبیین شود

امام جمعه سمنان گفت: امروز انقلاب اسلامی را باید بیش از گذشته به جهانیان بشناسانیم و سیره امام خمینی (ره) را بهتر معرفی و تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان در مصلای نماز جمعه این شهر به دو رویداد مهم پیش‌رو در خردادماه اشاره و اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام‌های انقلابی و همچنین زنده نگه داشتن سیره، راه و منش امام خمینی (ره) یکی از ضروریات جامعه امروز ماست.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعابیر خاصی را درباره امام خمینی (ره) به کار می‌برند که امروز باید به آنها بیش از گذشته توجه شود.

امام جمعه سمنان گفت: امام راحل در منظر رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، شخصیتی دست‌نیافتنی و بزرگ هستند که رهبری جامعه اسلامی را به‌خوبی بر عهده گرفتند.

مطیعی بیان کرد: شخصیتی این‌چنین اساطیری و مقتدر که در راه اسلام با ابهت و صلابت قدم گذاشتند، امروز باید به نسل جوان و نوجوان ایرانی بهتر و بیشتر شناسانده شوند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران جهانی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، فردی با صلابت، ظلم‌ستیز و شجاع بودند.

امام جمعه سمنان همچنین به قیام 15 خرداد اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای این قیام بزرگ مردمی را گرامی داشت.

مطیعی بیان کرد: مردم مسلمان ایران در جریان قیام ۱۵ خرداد به میدان آمدند و در راه اسلام و دفاع از عقاید و ارزش‌های خود، به مخالفت با طاغوت پرداختند و اراده پولادین و ارادت خود را دین مبین اسلام و ارزش‌های انقلابی نشان دادند.

وی تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تا انقلاب اسلامی را بیش از گذشته به جهانیان بشناسانیم و سیره امام خمینی (ره) را بهتر معرفی کنیم.

امام جمعه سمنان گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری فرزانه و حکمی هستند که باید قدر ایشان را بیشتر بدانیم و نسبت به عمل به منویاتشان کوشا باشیم.

به گزارش فارس؛ روزهای بسیار مهم و تاریخی خردادماه یعنی 13،14 و 15 خرداد هر سه از روزهای خاص تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سیزدهم خرداد همان روزی است که امام بزرگوار سخنرانی معروفشان را عصر روز عاشورا در مدرسه فیضیه ایراد کردند و موج بزرگی را در سراسر ایران به وجود آورد.

چهاردهم خردادماه نیز سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1368 است.

۱۵ خردادماه هم روز قیام خونین مردم جان‌برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256852

مهمترین اخبار ایران و جهان: