نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 23:45

لزوم رعایت عدالت در توزیع مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها

اردبیل- شهردار اردبیل گفت: رعایت عدالت در توزیع مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری شامگاه پنجشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در توزیع مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها اظهار کرد: توزیع عادلانه مالیات بر ارزش افزوده منجر به توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های شهری خواهد بود بنابراین انتظار داریم عدالت در این موضوع ایجاد شود.

وی از تخصیص ۲۴۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید اتوبوس‌های شهری خبر داد و گفت: از ۶۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده ۸ دستگاه را تحویل گرفتیم و مابقی اتوبوس‌ها هم به مرور زمان دریافت و به ناوگان حمل‌ونقل درون شهری اضافه می‌شود.

شهردار اردبیل به آسفالت‌ریزی در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: با اختصاص قیر رایگان طی ۸ ماهه سال جاری میزان آسفالت‌ریزی نیز افزایش چشمگیری داشته است به‌طوری‌که ۸۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح داشتیم و این میزان آسفالت‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲ برابری داشته است‌.

صفری با اشاره به اختصاص قیر رایگان به شهرداری اردبیل، بیان کرد: به همت و پیگیری‌های نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی امسال حدود ۵ هزار تن قیر رایگان دریافت کردیم که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است.

وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات مدیریت بحران ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اردبیل توزیع شد که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری اردبیل اختصاص یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927308

مهمترین اخبار ایران و جهان: