نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 18:10

تلاش برای تأمین منابع تهاتری مورد نیاز تکمیل خط ریلی بوشهر

بوشهر- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اخیر دولت در تأمین منابع تهاتری برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله طرح خط ریلی بوشهر - شیراز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز اظهار داشت: این طرح که در دولت دهم و در زمان مسئولیت خودم در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و باید به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و استراتژیک به سرانجام برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اقدامات اخیر دولت سیزدهم در این زمینه اشاره کرد و افزود: از اقدامات اخیر دولت در تأمین منابع تهاتری برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله طرح خط ریلی بوشهر - شیراز انجام شده است.

وی گفت: در هیئت رئیسه مجلس نیز با حضور استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمینه تسریع اجرا آن فراهم شود.

نیکزاد با اشاره به موضوع آزادراه‌ها در بوشهر و بیان اینکه آزادراه بوشهر به شیراز نیز یکی از طرح‌های مهم استان است گفت: نمایندگان و استانداران بوشهر و فارس، پیگیر تحقق این مهم هستند که برای اجرایی شدن آن جلسه تخصصی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع آزادراه‌ها پیش از آنکه منابع اعتباری دولتی باشد افراد واجد شرایط در مباحث تخصصی و فنی و مالی مورد توجه قرار دارد.

نیکزاد با بیان اینکه بخش خصوصی در ساخت این طرح‌ها از محل عوارض آزادراه‌ها اصل و سود منبعی که در اختیار این پروژه‌ها می‌گذارند معمولاً مستهلک می‌شود گفت: سرمایه‌گذاران اجرا این طرح‌ها مورد تأیید هستند چون کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این افراد، بانک‌ها و دولت برای ساخت آزادراه بوشهر - شیراز مذاکره می‌شود و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نیکزاد بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه تلاش می‌شود برای استان مهم و استراتژیک بوشهر که دارای بنادر متعدد، تأسیسات نفت و گاز است کمک‌های لازم برای تأمین بودجه و تسریع اجرا طرح‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ هم آنچه که در توان باشد در دولت و مجلس شورای تلاش می‌شود تصویب اعتبارات استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی حضور در یادواره شهدا منطقه بادوله دشتی را از اهداف سفر به استان بوشهر عنوان کرد و اظهار داشت: خدمت به شهدا و تحقق آرمان‌های آنها رسالت همگانی است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به منظور شرکت در کنگره بزرگداشت شهدای بادوله و بازدید از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان به بوشهر سفر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914452

مهمترین اخبار ایران و جهان: