نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 15:42

پیش بینی افزایش دمای هوا در استان قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی طی چند روز آینده، جوی نسبتاً پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما را پیش رو داریم.

یوسف شیخ الملوکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که همچنان پایداری جو در سطح منطقه و وزش بادهای شمالی را داریم و در ساعات بعد از ظهر امروز در کانال بادی استان است که سرعت آن زیاد نیست.

وی افزود: فردا دوشنبه سمت و سوی جریانات تغییر می‌یابد و وزش بادهای جنوبی را داریم که ضمن افزایش دما در پاره مناطق به ویژه بخش‌های شرقی و جنوبی، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده را به همراه دارد. 

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: همچنین گذر امواج تراز میانی جو در ساعات بعد از ظهر فردا هم اتفاق می‌افتد که بیشتر انتظار داریم برای ارتفاعات، احتمال گرد و غبار و رعد و برق پراکنده را هم داشته باشیم.

شیخ الملوکی خاطرنشان کرد: امروز یکشنبه هوای استان صاف تا کمی ابری و فردا دوشنبه هم آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با احتمال گردو خاک است.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود روز سه شنبه آسمان استان صاف تا کمی ابری، چهارشنبه صاف تا کمی ابری و پنجشنبه هم آسمان منطقه صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد باشد.  

این مسوول تصریح کرد: پدیده آسمان امروز در استان قزوین، گاهی همراه با وزش باد (شمالی) به ویژه در امتداد شهرهای کوهین، تاکستان و بویین زهرا است و فردا دوشنبه هم پدیده آسمان در استان گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید(جنوب شرقی) بخشهای شرقی و جنوبی احتمال غبار محلی بعد از ظهر برخی مناطق بویژه ارتفاعات احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد لحظه پیش بینی می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483396

مهمترین اخبار ایران و جهان: