نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 10:19

آغاز جشن های هفته وحدت در خراسان‌جنوبی

جشن های هفته وحدت در خراسان‌جنوبی از شب گذشته در مساجد اهل سنت این استان آغاز شد.

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ هرچند امروز آغاز هفته وحدت است اما اهل سنت و تشیع خراسان‌جنوبی از شب گذشته به پیشواز این هفته رفتند و شروع این جشن ها نیز در مساجد اهل سنت استان آن هم با حضور اهل تشیع و تسنن در کنار یکدیگر بود.

 مراسم محوری هفته وحدت خراسان جنوبی نیز شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، علمای شیعه و سنی و اقشار مختلف هر دو فرقه مسلمان اهل سنت و تشیع استان در مسجد النبی بیرجند برگزار شد.

همچنین در شهرستان درمیان به شهرستان دارالتقریب خراسان جنوبی و نقطه ثقل اهل سنت استان جشن های میلاد حضرت ختمی مرتبت در مسجد جامع اهل سنت شهر اسدیه با حضور هر دو فرقه اهل سنت و تشیع و جمعی از مردم و مسوولان آغاز شد.

پیام استاندار به مناسبت آغاز هفته وحدت

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: به نام خدا

«ما در جمهوری اسلامی این هفته را، یعنی از دوازدهم تا هفدهم [ربیع‌الاول] را، به عنوان هفته‌ وحدت نامگذاری کرده‌ایم. این یک نامگذاری محض نیست، یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛ این یک اعتقاد و ایمان قلبی است». مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

مستندات تاریخی به خوبی ثابت می کنند  بشر در هر دوره و شرایطی، از تفرقه و پرهیز از اعتصام به ریسمان یگانگی خداوند، آسیب دیده و همواره در معرض جنگ‌های خانمانسوز، نسل کشی‌ها،  غارتگری‌ها و ... بوده است، لذا پیامبران الهی برای جلوگیری از تکرار چنین مسایلی همچون چراغ هایی روشن در مسیر ملت ها قرار گرفتند تا آنها را به وحدت، یکپارچگی و انسجام هدایت نمایند، و بدون تردید میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه، فصل نوینی از تقویت این باور بود که؛«الجَماعةُ رَحمَةٌ و الفُرْقَةُ عَذابٌ »و به راستی که وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است.

اینجانب میلاد با سعادت رسول صلح و بیداری، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و سرچشمه علم و حکمت و مؤسس مذهب جعفری امام جعفر صادق علیه السلام و نیز هفته وحدت، این میراث گرانبهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه که نوید بخش همدلی و همبستگی برای نیل به اهداف عالیه اسلامی است، را به تمامی مسلمانان جهان و به ویژه مردم متدین استان که با وحدت دیرپا و ماندگار خود، خراسان جنوبی را به عنوان سرزمین مودت بین شیعه و سنی در ایران اسلامی بلند آوازه کرده اند، تبریک گفته و ضمن ارج نهادن به این یکپارچگی ستودنی در سایه اسلام، امید آن دارم که در ظل عنایات حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف و با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری حفظه الله، با تقویت و گسترش این روحیه همبستگی و وفاق، شاهد بالندگی و سربلندی بیش از پیش این دیار پایدار باشیم.

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت و تشیع در تقویم رسمی کشور هفته وحدت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518452

مهمترین اخبار ایران و جهان: