نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 10:48

ارائه خدمات سلامت در ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت به زائران اربعین

مریوان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه خدمات سلامت در ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت به زائران اربعین حسینی در مسیر مرز باشماق مریوان خبر داد.

فرزام بیدارپور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با هدف ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات بهداشتی به زائرین اربعین حسینی در مسیرهای تردد زائرین، ۸۵ مرکز جامع ارائه خدمات سلامت در حالت آماده‌باش حداکثری هستند.

وی از فعالیت ۲۲ تیم بهداشتی در مسیرهای رفت و آمد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این تیم‌های ناظر شامل گروه‌هایی از قبیل بهداشت محیط و حرفه‌ای، مراقبین سلامت و امور بیماری‌ها هستند که به طور کامل مسائل مرتبط را در استان، مریوان و پایانه مرزی باشماق را پوشش می‌دهند.

بیدار پور تصریح کرد: علاوه بر این تمهیدات، دو پایگاه بهداشتی سیار با حضور پزشکان در مبادی ورودی و خروجی و یک پایگاه بهداشتی نیز داخل پایانه مرز بین‌المللی باشماق مریوان مستقر شده‌اند.

وی به برنامه‌ریزی و حضور کارکنان واحدهای آموزش بهداشت در پایانه مرزی باشماق به صورت سیار اشاره کرد و گفت: این افراد خدمات آموزش سلامت به زوار را در محل استقرار مواکب در سطح شهرستان مریوان و مرز باشماق بر عهده دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463408

مهمترین اخبار ایران و جهان: