نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 09:10

مشارکت ۵۰۰۰ کرمانشاهی در پویش نذر خون

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون کرمانشاه از مشارکت پنج هزار کرمانشاهی در پویش نذر خون خبر داد و گفت: آمادگی تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی در اربعین را داریم.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ذخایر مطلوب خون در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خون در این استان بالای ۱۰ روز بوده و با توجه به اینکه میزبان زائران هستیم و مسیرهای مشترکی با استان‌های همجوار داریم ذخایر خون در مرکز و بانک خون شهرستان‌ها به میزان کافی موجود خواهد شد.

وی افزود: بر اساس افزایش ترددات جاده‌ای در ایام اربعین ذخایر خون در زمان بروز وقایع و شرایط بحرانی برای مراکز بیمارستانی مهیا بوده اما به دلیل همیشگی بودن این نیاز به خون از همشهریان درخواست می‌شود که نسبت به اهدا خون در فصل گرما و ایام اربعین را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر راه اندازی پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم، تصریح کرد: این پویش تا پایان ماه صفر همچنان ادامه خواهد داشت که از ابتدای محرم تا پایان محرم بیش از ۶ هزار نفر در این پویش مشارکت داشتند.

میرزاده ادامه داد: از ۶ هزار مراجعه کننده در ایام محرم پنج هزار نفر موفق به اهدا خون شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش اهدا خون را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: تمامی مراکز درمانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند ذخایری بیشتر از حد معمول داشته و برای بیمارستان شهرستان قصر شیرین و بیمارستان‌های صحرایی به طور ویژه هماهنگی‌های لازم برای تأمین خون به اندازه مورد نیاز انجام گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463196

مهمترین اخبار ایران و جهان: