نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 20:34

غرب به حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین و روسیه علاقه‌ ای ندارد

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد از عدم علاقه غرب به دستیابی به راه حلی مسالمت‌آمیز جهت حل‌وفصل بحران موجود میان روسیه و اوکراین سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که غرب علاقه‌ای به حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران موجود میان روسیه و اوکراین ندارد.

وی در ادامه افزود: همه‌پرسی‌ها و انتخابات صورت گرفته در اراضی آزادشده از اوکراین بر اساس قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

نماینده روسیه در شورای امنیت ادامه داد: شبه جزیره کریمه با رشد اقتصادی روبرو بوده است. ساکنان مناطق آزادشده با وجود تهدیدهای اوکراین بر شرکت در انتخابات پافشاری می‌کنند. دولت زلنسکی قصد دارد هویت روسی ساکنان مناطق آزادشده را از آنها بگیرد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مردان اوکراینی از خدمت نظامی اجباری می‌گریزند و به روسیه پناه می‌آورند.

از سوی دیگر نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شد: کرملین امیدوار است با برگزاری انتخابات صوری سیطره خود بر اراضی اشغالی اوکراین را به اثبات برساند. کرملین با جعل پیروزی‌های انتخاباتی قصد دارد شکست‌های نظامی خود در اوکراین را پنهان کند. آمریکا هرگز سیطره روسیه بر اراضی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.

نماینده اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ادعا کرد: اجرای انتخابات در اراضی اشغالی اوکراین توسط روسیه، اقدامی غیر قانونی است و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم. انتخابات وضعیت حقوقی بین‌المللی این مناطق و اینکه این مناطق تابع اوکراین هستند را تغییر نخواهد داد.

وی در ادامه گفت: ما خواهان افزایش تحریم‌ها علیه روسیه هستیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که برگزاری انتخابات صوری توسط روسیه در خاک اوکراین را محکوم کند.

نماینده اتحادیه اروپا در شورای امنیت نیز مدعی شد: روسیه برای اجرای انتخابات و همه‌پرسی در خاک اوکراین مشروعیتی ندارد. حملات روسیه به غیرنظامیان در اوکراین جنایت جنگی است.

وی در ادامه گفت: از روسیه می‌خواهیم که به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد. ما به حمایت از اوکراین و تضمین حق حاکمیت آن متعهد هستیم. اوکراین در حال دفاع از خود در برابر حملات روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490252

مهمترین اخبار ایران و جهان: