نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 22:29

آزاد شدن پول‌های بلوکه شده نشان از مدیریت توأمان در میدان و دیپلماسی است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه ما اکنون در دنیا سربلند هستیم رئیس جمهور ما در حال حاضر در نیویورک از قدرت سخن می‌گوید،گفت: ۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ما آزاد شد که به‌دلیل مدیریت توأمان در میدان و دیپلماسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیدمحمد حسینی امشب در اختتامیه ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی در آمل ضمن تبریک بابت افتخارآفرینی کشتی‌گیران مازندرانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، اظهار کرد: استان مازندران ظرفیت‌های بالقوه‌ای به‌ویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی دارد و هویت‌های ایرانی و اسلامی را همواره زنده نگه داشت. 

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت‌کنندگان از استان‌های دیگر، گفت: فعالیت موسسه فرهنگی هنری آل طاها توانست از شهرستان عبور کرده و در سطح کشور گسترده شود، جای قدردانی دارد.

حسینی همچنین با بیان اینکه تولیدات فرهنگی باید جهت‌گیری ایرانی اسلامی با ابزارهای فرهنگ و هنر باشد، عنوان کرد: در مقابل شاهد ساخت یک فیلم در آمریکا علیه شخصیت پیامبر اکرم (ص) با جهت‌گیری متفاوت هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جهور، برگزاری اشکواره حسینی را اقدامی در جهت ماندگاری حقیقت مطلقی به‌نام آموزه‌های دینی دانست و گفت: از گذشته تاکنون آبا و اجداد ما با برگزاری تعزیه یاد و نام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند، همچنین شعرای بزرگی همچون شهریار، فردوسی، حافظ و سعدی و غیره نیز همواره در مسیر حفظ آداب و فرهنگ اصیل ما موثر بودند.

وی ادامه داد: اگر شجاعت و عزت نباشد ملتی خار خواهند شد؛ اقدام عزت‌مندانه امام حسین (ع) نمونه ای از یک اقدام مهم در جهت حفظ غرور ملت است؛ هر چه داریم از دوران دفاع مقدس تاکنون به‌خاطر نهادینه شدن فرهنگ حسینی است.

حسینی با بیان اینکه استاد شهریار با قرآن مانوس بود و به کتابت آن می‌پرداخت، یادآور شد: این شاعر با استفاده از این مضامین الهی آثار خلق می‌کرد، پس یک انسان می‌تواند با استفاده از ابزار هنر اینچنین تاثیرگذار باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حسینی بیان کرد: قدرت‌های فرعونی و نظام سلطه که توانستند با ایجاد سیطره بر دنیا اموال آنان را غارت کرده و عده‌ای را به زور و فریب مرعوب خود می‌کنند این ابزارها را دارند ولی اگر کسی در مکتب حسینی تربیت شده باشد هم در مقابل ظالم می‌ایستد و هم از اعتقادات خودش دفاع کرده چرا که اهل علم و بصیرت است. 

وی با اشاره به برپایی هنگامه بزرگ در اربعین حسینی که هر ساله گسترش پیدا می‌کند، گفت: نیاز است با زبان هنر که فراتر از مرزهای جغرافیایی است به ترویج فرهنگ حسینی بپردازیم.

حسینی ضمن تقدیر بابت برپایی اشکواره حسینی، عنوان کرد: ما اکنون در دنیا سربلند هستیم رئیس جمهور ما در حال حاضر در نیویورک از قدرت سخن می‌گوید، برخورد ما از موضع اقتدار است نه التماس و تمنا همچنین ۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ما آزاد شد که به‌خاطر مدیریت توامان در میدان و دیپلماسی است.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503252

مهمترین اخبار ایران و جهان: