نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 09:10

بیش از ۱۵۷ هزار دستگاه کامیون کالا از طریق مرزهای کرمانشاه صادر شد

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی بیش از ۱۵۷ هزار دستگاه کامیون در گمرکات استان کرمانشاه انجام پذیرفت.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد کامیون عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان باتردد ۵۷ هزارو ۶۹۷ دستگاه کامیون بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تردد کامیون‌های حامل کالای صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالای صادراتی در پنج ماهه نخست سالجاری از گمرکات استان کرمانشاه را ۴۱ هزار و ۹۲۲ دستگاه عنوان کرد و افزود: تردد کامیون حامل کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این گمرک رشد ۱۹درصدی داشته است.

وی تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات سومار را ۲۷ هزار و ۷۹۹ دستگاه در پنج ماهه نخست سالجاری عنوان و از افزایش ۱۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مدیرکل گمرک کرمانشاه خاطرنشان کرد: تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات شوشمی و شیخ‌صله را به ترتیب ۱۳ هزارو ۲۶ دستگاه و ۱۷ هزارو ۳۷۰ دستگاه بوده است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485808

مهمترین اخبار ایران و جهان: