نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:19

بیش از ۲.۲ میلیون زائر حسینی از مرزهای خوزستان تردد کردند

اهواز- از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته، بیش از ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه‌های شلمچه و چذابه تردد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، از ۲۷ مردادماه امسال و همزمان با آغاز ماه صفر تا روز گذشته (۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲) ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۵ زائر شامل یک میلیون و ۹۸۷ هزار و ۶۹۹ ایرانی و ۲۲۶ هزار و ۳۵۵ اتباع خارجی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه تردد کرده‌اند.

سهم پایانه مرزی چذابه در شهرستان دشت آزادگان در این مدت، ۷۰۷ هزار و ۳۵۴ زائر ایرانی شامل خروج ۳۰۸ هزار و ۱۸۲ نفر و ورود ۲۱۳ هزار و ۴۶۲ نفر بوده است؛ همچنین ۱۷۸ هزار و ۷۵۵ زائر اتباع خارجی برای حضور در راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در عراق خارج و ۶ هزار و ۹۵۵ نفر به کشور بازگشته‌اند.

سهم تردد پایانه مرزی شلمچه در بازه زمانی یاد شده نیز یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۰۰ زائر بوده که از این تعداد، ۸۳۹ هزار و ۱۲۷ زائر ایرانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از کشور خارج و ۶۲۶ هزار و ۹۲۸ زائر نیز پس از زیارت عتبات عالیات در کشور عراق، به ایران بازگشتند.

همچنین ۶۱ هزار و ۳۴۲ زائر اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه به کشور عراق رفتند و ۱۹ هزار و ۳۰۳ زائر پس از پایان دادن به راهپیمایی اربعین حسینی، به ایران بازگشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488008

مهمترین اخبار ایران و جهان: