نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 05:00

به‌زودی با جریان آزاد ملی برای حل گره ریاست جمهوری مذاکره می‌کنیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: اولویت کادر سیاسی حزب الله، گفت‌وگو با جریان ملی آزاد برای تعیین رئیس جمهور جدید است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه سه‌شنبه در سخنانی اعلام کرد که به منظور تسریع در حل‌وفصل بن‌بست تعیین رئیس جمهور جدید لبنان، کادر سیاسی جنبش حزب الله به گزینه گفت‌وگو و تعامل با جریان آزاد ملی به عنوان راهکار مناسب روی آورده است.

وبگاه لبنانی المنار به نقل از شیخ نعیم قاسم گفت: جنبش حزب الله هم‌اکنون ۳ شیوه مثبت با هدف تسریع در انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان اتخاذ کرده است؛ اولویت نخست حزب الله، گفت‌وگو با جریان آزاد ملی است.

معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان افزود: گزینه دوم حزب الله، حمایت از طرح ابتکاری گفت‌وگوی احزاب از سوی «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان است و گزینه سوم نیز ابتکار عمل سازوکار مطرح شده مذاکرات از سوی هیئت اعزامی ویژه فرانسه به سرپرستی ژان ایو لودریان است.

وی اضافه کرد: اگر مسیر چهارمی با نکات مثبت نیز وجود داشت، آماده‌ایم آن مسیر را نیز امتحان کنیم.

شیخ قاسم تاکید کرد: ما مسیر گفت‌وگو با جریان ملی آزاد را پیمودیم و این مسیر مناسبی برای انتخاب ریاست جمهوری است.

وی گفت: طرف مقابل می‌گوید آماده است تا خالی ماندن جایگاه ریاست جمهوری را برای چندماه و چند سال تحمل کند ولی آمادگی ندارد ما را تحمل کند، به عبارت دیگر حاضرند کشور ویران شود ولی روزنه‌ای برای گفت و گو و تفاهم باز نشود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ملت حاضر نیست این بلاتکلیفی را به امید اجرایی شدن طرح شما که هیچ امیدی به موفقیت آن نیست، تحمل کند.

شیخ قاسم تصریح کرد: لبنان آخرین هم و غم آمریکا و هم پیمانان آن است زیرا آمریکا به خاطر رضایت «اسرائیل» با لبنان خصمانه رفتار می‌کند و همین آمریکا از حل مشکل برق لبنان توسط ایران، واردات برق از اردن، واردات گاز از مصر جلوگیری کرد و لبنان را برای ماندن آوارگان سوری تحت فشار قرار داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487352

مهمترین اخبار ایران و جهان: