نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 17:02

پروژه‌های عمرانی تایباد در سال جاری رکورد شکست

تایباد - فرماندار تایباد گفت: اعتبارات پروژه‌های هفته دولت با بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رکورد تاریخی در تایباد ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دونده ظهر پنجشنبه در نشست خبری آغاز هفته دولت با اصحاب رسانه شهرستان با گرامیداشت یاد شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر؛ اظهار کرد: پروژه فاضلاب شهری تایباد با ۱۲۰ کیلومتر شبکه، تصفیه خانه و ۱۵ هزار انشعاب طی دو دهه در دست دولت‌ها بود اما فقط ۲۰ کیلومتر انجام شده بود؛ در سال ۱۴۰۱ پرونده قرارداد فاضلاب شهری تایباد در مرکز کشور با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر و نماینده شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تیرماه امسال کلنگ آن با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر زمین خورد و طی سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان تایباد افزود: این پروژه مورد مطالبه مردم بود و از اولین درخواست‌های شورای شهر در آغاز به کار دولت سیزدهم بود. این حجم از اعتبارات در توان دولت‌ها طی بیست سال گذشته نبود و به همین دلیل بخش خصوصی وارد شد. یکی دیگر از درخواست‌های مردمی زمین بیمارستان جدید تایباد بود، با همکاری نماینده مجلس موضوع را مورد پیگیری قرار دادیم، اما هنوز اعمال ماده ۶۹ (واگذاری و تغییر کاربری) انجام نشده است، بنابراین در حال پیگیری در استان برای اعمال این ماده در حال پیگیری هستیم.

۳ هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در سال ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵ درصد اعتبارات محقق شد، گفت: امسال ۳ هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان مجموع اعتباراتی است که در هفته دولت شهرستان تایباد کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد، از جمله کارخانه کنستانتره در بخش مرکزی است که بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد و ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند. همچنین بازارچه مرزی دو غارون نیز سال گذشته با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و امروز ۱۸۰ غرفه در حال ساخت است.

دونده ادامه داد: در حوزه اشتغال در سال ۱۴۰۲، هزار و ۹۶۴ نفر تعهد اشتغال شهرستان است که ۷۰۵ نفر آن طی پنج ماه ابتدایی امسال محقق شده است. همچنین در بخش کشاورزی نیز در سال گذشته (از هفته دولت سال قبل تا آغاز هفته دولت امسال) ۱۲ میلیارد اعتبار جذب شده است. امسال مهمترین پروژه‌های بهره برداری و کلنگ زنی هفته دولت، کلنگ زنی فاز دوم کارخانه گاز کربنیک، کلنگ زنی کارخانه کنستانتره، شروع احداث طرح ملی مسکن با ۲۵۰۰ واحد، تخصیص اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی جهت باند دوم تایباد - تربت جام، طرح‌های آبرسانی روستایی، افتتاح مدرسه سروش با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است.

جایگاه ویژه مرز بین المللی دو غارون در پروژه‌های عمرانی شهرستان تایباد

فرماندار شهرستان تایباد با بیان اینکه کشور ما رو به پیشرفت است و خواسته‌ها و مطالبات به‌حق مردم پایانی ندارد، گفت: دولت سیزدهم تلاش کرده است پروژه‌های گذشته عمرانی تعطیل نشود و مشغول کار برای پایان پروژه‌های عمرانی گذشته هستیم. از جمله خانه کشتی تایباد اعتبار آن محقق شد و تحویل پیمانکار شده است. همچنین در یک سال گذشته به حدی مدرسه خیر ساز عقد تفاهم شده است که می‌توان از آن به عنوان نهضت مدرسه سازی نام برد که این موضوع حاصل حضور خیرین تایباد در کنار دولت است‌.

وی در خصوص وضعیت مرز دوغارون و طرح‌های زیربنایی این مرز گفت: طرح انسداد مرزی با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی آغاز شده است و مراحل آن در حال کار است‌. طرح جانمایی ایستگاه مسافربری و باری قطار تایباد- فریمان نیز انجام شده است و مسائل اداری آنها در حال انجام است. اما بحث تخصیص اعتبار پروژه در اختیار دولت است، با این حال با توجه به ظرفیت‌های دوغارون این پروژه نیاز شهرستان است و ما پیگیر آن هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466496

مهمترین اخبار ایران و جهان: