نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 11:54

دست آلمان برای حمله به خاک مسکو رو شد

یک رسانه برخط روس در گزارشی نوشت که نیروهای اوکراینی برای نخستین بار با استفاده از یک پهپاد ساخت آلمان به خاک روسیه حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه برخط «ماش» روسیه در گزارشی اعلام کرده است که نیروهای اوکراین برای نخستین بار به منظور حمله به خاک روسیه(منطقه بریانسک) از پهپاد آلمانی استفاده کردند.

این رسانه هدف حمله را مشخص نکرده اما نوشته است که یک پهپاد میان‌برد «وکتور» ساخته شرکت «کوانتوم سیستمز»، در جریان تلاش برای حمله به منطقه نوبوزیبکوف، ساقط شده است.

«وکتور» دومین پهپاد از سه پهپادی بود که صبح یکشنبه برای حمله به بریانسک که با شمال شرق اوکراین هم‌مرز است، استفاده شد. نخستین پهپاد با رها کردن مواد منفجره روی ایستگاه ترانزیت «دروژبا»، به ساختمان‌های دولتی، کابل‌های ارتباطی و تابلو برق این ایستگاه خسارت وارد کرد. دومین پهپاد نارنجک‌های دستی روی روستای «کروچا» رها کرد.

همزمان با اینکه ضدحملات اوکراین که غربی‌ها مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، در منطقه دونباس با شکست مواجه شده، ارتش کی‌یف حملات پهپادی خود به اهداف غیرنظامی در خاک روسیه را تشدید کرده است. یکی از این حملات تروریستی روز جمعه در منطقه بریانسک خنثی شد. وزارت دفاع روسیه این خبر را تایید کرد.

بامداد همان روز نیز یک پهپاد اوکراینی در منطقه بلگورود سرنگون شد. دولت آلمان به عنوان بخشی از کارزار ناتو برای تسلیح کی‌یف مقابل نیروهای روسیه، اوایل سال جاری ۳۰۰ پهپاد «وکتور» سفارش داد.

این پهپاد از الیاف‌های کربنی تقویت‌شده ساخته شده و به‌دلیل توانایی‌اش برای عملیات‌های شناسایی بی‌سروصدا در شرایط آب‌وهوایی نامساعد مورد ستایش قرار گرفته است. «وکتور» همچنین از طریق کانال‌های رمزگذاری‌شده تصاویر ویدئویی اِچ‌.دی زنده برای اپراتور پخش خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495996

مهمترین اخبار ایران و جهان: