نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 13:07

نمایشگاه ملی فن نما در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان - معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه ملی فن نما در این کلان‌شهر در مهرماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ابراهیمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه ملی نوآوری و فناوری (فن نما) از دهم تا دوازدهم مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکصد شرکت در ۹ حوزه از جمله محیط زیست، هوشمندسازی، ساختمان صنایع وابسته، نفت و گاز و پتروشیمی، نوآوری و صنایع خلاق، فولاد، کشاورزی و امنیت غذایی، سلامت و فناوری زیستی و ماشین سازی از سراسر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناسایی فناوری‌ها و برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و مبادله دانش فناوری دانست و با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای معرفی و تجمع شرکت‌های فناور و دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: توسعه همکاری و مبادله علمی و فنی بین دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین افزایش ارتباطات بین متقاضیان فناوری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، آشنایی شهروندان و پژوهشگران با دستاوردهای فناوری نوین را از دیگر اهداف و محورهای این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: استفاده کنندگان از خدمات فناوری‌های نوین دستگاه‌های اجرایی و مردم هستند که خدمات دریافت می‌کند.

ابراهیمی، بهره گیری از توان اندیشمندان و حمایت مالی و معنوی از برنامه‌های کاربردی فناوری را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه فن نما برشمرد و گفت: برای برگزاری این نمایشگاه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.‌

وی با اشاره به اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ارمنستان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود نمایندگانی از کشورهای عراق، عمان و کره جنوبی نیز در این نمایشگاه شرکت کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۴۰ رویداد در این نمایشگاه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه و شناسایی و معرفی شرکت‌های فناور سبب می‌شود که ۱۰ درصد ارزش افزوده فناوری به استان بازگردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476908

مهمترین اخبار ایران و جهان: