نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 11:57

آماده اقامه دعوی برای پرونده ترور شهید سلیمانی هستیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: آماده اقامه دعوی برای پرونده ترور شهید سلیمانی هستیم و طی روزهای پیش‌رو اخطار لازم به آمریکا داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهقان با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی، اظهار داشت: الان یکی از پرونده‌های بسیار مهم پرونده ترور شهید سلیمانی است که مسئولیتش با مرکز امور حقوقی بین‌المللی است. این پرونده مدتی متوقف شده بود و اختلاف بود در داخل کشور که چگونه با این پرونده مواجه باشیم.

وی متذکر شد: خوشبختانه اقدامات لازم در دولت به لحاظ تخصصی انجام شد، نظرات وکلای بین‌المللی را اخذ کردیم برای اینکه این پرونده را شروع کنیم و طبیعتاً مراجع بالادستی هم باید نظر می‌دادند که نظرات آن‌ها را هم اخذ کردیم. الان دیگر آماده اقامه دعوا هستیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در همین ماه اخطار لازم به آمریکا داده می‌شود، در همین شهریور و بعد از یک زمان شش ماهه برای داوری طبق مقررات دیوان بین‌المللی دادگستری باید تقاضای داوری کنیم و آن‌ها را دعوت به داوری کنیم. آمریکایی‌های اگر داوری را قبول نکردند، ما در بهار ۱۴۰۳ دعوای خودمان را راجع به شهید سلیمانی در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482752

مهمترین اخبار ایران و جهان: