نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 00:42

نخست وزیر عراق به خوزستان می‌آید

اهواز - استاندار خوزستان از سفر نخست وزیر عراق به استان خوزستان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دولت استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش دولت و اختصاص بودجه‌های سنگین، پروژه‌های بزرگی در سطح ملی، استانی، شهرستان، بخش و روستاها اجرا شده است.

وی افزود: شاید بتوان گفت با همه سرمایه‌گذاری‌ها و بودجه‌های اختصاص داده شده، سفرهای رئیس جمهور به خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور پیشرو بوده است.

استاندار خوزستان گفت: این فرصت‌ها برای نشان دادن زحمات و تلاش‌های همه مردم و کارمندان دولت در بخش‌های خصوصی، صنعت، کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی، نفت، پتروشیمی، حفاری و دیگر جاها بوده است.

حسینی محراب با بیان اینکه تنها بخش هسته‌ای را در استان کم داشته‌ایم، تصریح کرد: بعد از سال‌ها تعطیلی در دارخوین برای یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی مجدد شروع به کار کرد که برای این نیروگاه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طبق گفته وزیر نفت بیش از ۱۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در استان خوزستان انجام می‌شود که طبعاً این‌ها مجموعه‌ای از اشتغال، فرهنگ، کار و آموزش را به وجود خواهد آورد.

استاندار خوزستان بیان کرد: بخش کشاورزی در سال جاری همه رکوردها در تولید محصولات را زده است که از آن جمله می‌توان به تولید گندم برای اولین بار در تاریخ خوزستان به میزان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید اشاره کرد.

حسینی محراب عنوان کرد: در هفته دولت بیش از ۲ هزار پروژه به دست مدیران و مردم افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: هفته آینده میزبان نخست وزیر عراق خواهیم بود که طبعاً این اتفاق می‌تواند یک رویداد بزرگ خبری برای استان داشته باشد که روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477996

مهمترین اخبار ایران و جهان: