نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 06:49

عبور 37هزار زائر اربعین از مرز تمرچین/ راه‌اندازی مواکب توسط اهل سنت جلوه‌های زیبای وحدت را نشان داد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون حدود ۳۷ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین عبور کرده و آذربایجان‌غربی نیز میزبان بیش از ۴ هزار زائر از کشورهای خارجی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص فعال سازی دیپلماسی منطقه‌ای اظهار داشت: با توسعه همکاری ها با اقلیم کردستان عراق در حوزه‌های مختلف، شاهد بازگشایی مرزهای جدید، توسعه صادرات به اقلیم کردستان و در نهایت توسعه اقتصادی استان بوده ایم.

وی بازگشایی مرز تمرچین را یکی از دستاوردهای همکاری با اقلیم کردستان عراق معرفی کرده و افزود: تاکنون حدود ۳۷ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین عبور کرده و آذربایجان‌غربی نیز میزبان بیش از ۴ هزار زائر از کشورهای خارجی بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به راه اندازی مواکب توسط اهل سنت و اقلیت‌های دینی در منطقه نیز اشاره کرده و تصریح کرد: امام حسین (ع) متعلق به یک دین یا مذهب نبوده و برگزاری آیین اربعین، اشتراکات بزرگ فرهنگی در منطقه را به نمایش گذاشت.

معتمدیان در پایان با اشاره به جلوه‌های زیبای وحدت و همدلی در منطقه، گفت: از برکات حرکت بزرگ اربعین حسینی و بازگشایی مرز تمرچین، توسعه زیرساخت‌های مختلف منطقه و توسعه راه های مواصلاتی برای بهره مندی مردم آذربایجان‌غربی بوده است.

انتهای پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478108

مهمترین اخبار ایران و جهان: