نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 15:42

مقام امنیتی قزاق: شرایط در ایست بازرسی قزاقستان و قرقیزستان عادی است

نماینده کمیته امنیت ملی قزاقستان گفت: هیچ گونه محدودیتی در پست‌های بازرسی این کشور با قرقیزستان برای ورود کامیون های حمل بار وجود ندارد و شرایط مانند گذشته عادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، نماینده کمیته امنیت ملی قزاقستان در مورد وضعیت کامیون‌های معطل شده در مرز با قرقیزستان گفت: پست‌های بازرسی قزاقستان به طور عادی کار می‌کنند و هیچ محدودیتی در پست‌های بازرسی مرزی افزوده نشده است، اما مرزبانان با کمک تجهیزات فنی و سگ‌های خدماتی کامیون‌ها را بررسی می‌کنند. 

نماینده کمیته امنیت ملی نیز ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، 350 خودرو از طریق ایست بازرسی «آک تیلک» در قرقیزستان عبور کرده‌اند اما در صفی دیگر 100 خودرو هستند که مطابق با شاخص‌های در وضعیت متوسطی قرار دارند.

گفتنی است که از هفته گذشته خودروهای سنگین از قرقیزستان برای عبور از مرز با قزاقستان با مشکل مواجه شده‌اند. سرویس مرزی جمهوری قرقیزستان گزارش داد که هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است، ایست‌های بازرسی طبق روال عادی کار می‌کنند و در جهت رفاه حال رانندگان در نزدیکی پاسگاه چادرهایی برای آنها برپا شده بود.

در همین زمینه در تاریخ 24 آگوست، یک گروه نظارتی از کمیسیون اقتصادی اوراسیا وارد مرز شد. رئیس وزارت بازرگانی اقتصادی جمهوری قرقیزستان به اعضای این گروه گفت که قزاقستان یکی از اصول اساسی اتحادیه اقتصادی اوراسیا را نقض و در جابجایی کالا ایجاد محدودیت می‌کند.

با ورود هیئت این سازمان، طرف قزاقستانی تعداد عبور کامیون‌ها را از 3 دستگاه به 9 دستگاه خودرو سنگین در ساعت افزایش داد.

لازم به یادآوری است که رئیس جمهور قزاقستان هفته گذشته به دولت این کشور دستور داد تا مشکلات در گمرگ را حل و فصل کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477396

مهمترین اخبار ایران و جهان: