نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 16:51

سرایا القدس: با عملیات «طوفان الاقصی»، شوکی تاریخی به اسرائیل وارد کردیم

سخنگوی سرایا القدس ضمن تاکید بر حضور تمام جناح‌های مقاومت فلسطین در کنار حماس، خاطرنشان کرد: با عملیات «طوفان الاقصی» شوکی تاریخی به دشمن اسرائیلی وارد، و شکنندگی قدرتِ پوشالی این رژیم اثبات شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابوحمزه»، سخنگوی نظامی سرایا القدس هم از عملیات «طوفان الاقصی» که صبح امروز، شنبه ۷ اکتبر از سوی جنبش مقاومت اسلامی حماس علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، حمایت کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، ابوحمزه در بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز ما در جناح‌ها و گردان‌های مقاومت، فصل جدیدی از پیروزی خود و نابودی حیثیت دشمن را ثبت می‌کنیم.

سخنگوی گردان‌های القدس در ادامه خاطرنشان کرد: پیروزی قهرمانان ما، دشمن را کوچک و خوار کرد؛ دشمن ما مرگ را همه جا احساس کرد.

وی درباره خواست فلسطینی‌ها گفت: آنچه ما از دشمن و شهرک‌نشینانش می‌خواستیم این بود که سرزمین ما را با آرامش ترک کنند؛ این محقق نشد و بنابراین جنگ، راه ما برای تحقق این خواسته بود.

وی در ادامه تاکید کرد: به فضل الهی ما و مقاومت در عملیات طوفان الاقصی با یک سلسله عملیات در پشت خطوط دشمن، شوکی تاریخی و طنین‌انداز ایجاد کرده‌ایم.

ابوحمزه تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی یک شوک تاریخی بود و حقیقت این گفته ما را آشکار کرد که قدرت داشتنِ دشمن، توهمی است که از باد ضعیف‌تر و شکننده‌تر است.

سخنگوی گردان‌های القدس تاکید کرد: نیروهای ما با همراهی برادران خود در گردان‌های القسام و بقیه گروه‌های مقاومت در ادامه عملیات قهرمانانه همچنان در نوار غزه حضور دارند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح امروز، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد. همزمان با این حمله، نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند. طی درگیری‌ها ۴۰ اسرائیلی کشته و بیش از ۷۰۰ شهر‌ک‌نشین دیگر زخمی شدند.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام امروز درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران، اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

«صالح العاروری»، معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حماس  در کرانه باختری فلسطین، هدف از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» را پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و عملیاتی برای حمایت از مسجدالاقصی و اُسرای فلسطینی دانست.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، هم درباره این عملیات گفت: «این طوفان از غزه آغاز شده و به کرانه باختری و خارج از کشور و تمام مکانی که مردم و امت ما در آن حضور دارند، سرایت خواهد کرد».

تاکنون علاوه بر جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های القدس، جنبش حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، ایران و جناح‌های مقاومت عراق از عملیات دلیرانه جنبش جهاد حمایت کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت اسلامی حماس، از وضعیت سرزمین‌های اشغالی به «غافلگیری کامل اسرائیل» توصیف کرده و تأکید کردند که ارتش رژیم اشغالگر تاکنون چنین نبردی را تجربه نکرده است.

روزنامه عبری «معاریو» در گزارشی مشابه اعلام کرد: اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، هیچ شباهتی به جنگ‌هایی که تاکنون علیه حماس داشتیم، ندارد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1530608

مهمترین اخبار ایران و جهان: