نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 10:45

۶ میلیون مسافر نوروزی از استان سمنان عبور کردند

سمنان- استاندار سمنان از عبور شش میلیون مسافر نوروزی تا روز پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ از اقصی نقاط جاده ها و محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی یعنی حدوداً ۱۶ روز قبل تا روز پنجم فروردین ماه شش میلیون زائر رضوی و مسافر نوروزی از استان سمنان عبور کرده و یا در آن اسکان یافتند، بیان کرد: شاهد افزایش میزان مسافرت‌های نوروزی نسبت به سال گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه گذران پیک کرونا از مهمترین عوامل افزایش چشم گیر سفرهای نوروزی است، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی تا پنجم فروردین ماه همچنین ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی نیز در استان اسکان داده شدند.

استاندار سمنان با بیان اینکه این میزان مسافر در مهمانسراها، مدارس، زیرساخت‌های گردشگری و … اسکان یافتند، بیان داشت: بقاع متبرکه و امامزادگان نیز در مقوله اسکان مسافران نوروزی به کمک ما آمدند.

هاشمی با بیان اینکه استقبال وسیعی از سوی فرهنگیان و سایر مسافران نوروزی از زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان سمنان شد، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب صورت گرفته در ایام نوروز، نمایشگاه‌های صنایع دستی بود که علاوه بر رفع خستگی و کاهش تصادفات، رونق اقتصادی و معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی استان را نیز به دنبال داشت.

وی افزود: در این راستا ۲۱ نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در استان سمنان ویژه ایام نوروز، برپا شد و خوشبختانه شاهد بودیم که استقبال بسیار خوبی نیز از سوی مسافران نوروزی و زائران رضوی از این نمایشگاه‌ها در ورودی شهرها صورت گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1110408

مهمترین اخبار ایران و جهان: