نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:40

هشدار مدیریت بحران نسبت به ریزش سنگ در ارتفاعات البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نسبت به ریزش سنگ در ارتفاعات البرز هشدار داد وگفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی تندری در این استان ، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی از اثرات این مخاطره طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت در استان البرز است که به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی و ساعتی آن رگبار پراکنده و رعدوبرق ، وزش باد شدید و لحظه ای در پاره ای نقاط احتمال تگرگ و در بعضی ساعات خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا مورد انتظار است‌.

وی بیان کرد: آب گرفتگی موقت و اختلال تردد در سطح معابر، آسیب به سازه‌های موقت، سست و شکسته شدن درختان در سطح شهر از دیگر اثرات این مخاطره طبیعی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، محکم کردن سازه‌های موقت و تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارت های ناشی از وزش باد شدید، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها، عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رود خانه و مسیل‌های فصلی از توصیه‌های این مدیریت به شهروندان و مسافران به شمار می‌رود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180296

مهمترین اخبار ایران و جهان: