نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 10:03

افزایش ۴۰ درصدی مرگ در جاده‌های سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان افزایش ۴۰ درصدی شمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در این استان در نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راه استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: شمار متوفیان ناشی از حوادث جاده‌ای در این استان، از ابتدای نوروز امسال تاکنون نسبت به نوروز پارسال، ۴۰ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: در نوروز پارسال، ۱۲ نفر از هم‌وطنان بر اثر حوادث جاده‌ای در استان سمنان جان باختند که این تعداد از ابتدای نوروز امسال تاکنون، ۱۷ نفر بوده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان اضافه کرد: علت بیشتر تصادفات منجر به فوت در استان سمنان، خستگی و خواب‌آلودگی راننده، ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیرمجاز بوده و بیشتر تصادفات در محورهای فرعی استان سمنان رخ داده است.

بزرگی بیان کرد: ترافیک در جاده‌های استان سمنان پرحجم و روان است و با توجه به اعلام هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی و لغزندگی برخی مقاطع جاده‌های استان سمنان، رعایت نکات ایمنی در رانندگی نظیر پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، خودداری از حرکات نمایشی و تغییر مسیرهای ناگهانی الزامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود.

کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان سمنان با استفاده از سیستم‌های هوشمند ITS از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام می‌شود.

در حال حاضر، ۵۶ دستگاه ترددشمار، ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117252

مهمترین اخبار ایران و جهان: