نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 09:51

تاریخ مقاومت بوشهر آموزنده و الهام بخش است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ مقاومت در بوشهر یک تاریخ آموزنده و الهام‌بخش است.

به‌گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در دیدار با مدیر و معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: برخی سرزمین‌ها دارای یک ثروت معنوی هستند و تاریخ مقاومت در استان بوشهر یک تاریخ آموزنده و الهام‌بخش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این تاریخ به‌عنوان یک فرهنگ، اثرگذار بوده و اگر حفظ و احیا شود می‌تواند استان را متحول کند چرا که بوشهر دارای ویژگی‌هایی است و تاریخ آن برکات و آثار فراوانی دارد.

وی ادامه داد: برای این تاریخ در بعد فرهنگی، آموزشی و صنعت گردشگری، می‌توان با یک برنامه‌ریزی به منظور تولید ثروت گام برداشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک منظومه و ساختار خوبی را در احیای آثار تاریخی شروع کرده و معتقدیم سرمایه‌گذاری در بافت بوشهر ارزشمند است و ورود بخش خصوصی به این موضوع باید همراه با ضوابط باشد.

تاریخ مقاومت بوشهر آموزنده و الهام بخش است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: گردشگری مقاومت باید جدی گرفته شده و با طراحی یک کتاب تاریخ در مدارس، تاریخ استان برای دانش‌آموزان تشریح شود و نگاه ما به استان بوشهر باید بین‌المللی بوده و کارها بزرگ دیده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: رهنمودهای شما برای ما چراغ راه است و با توجه به اشراف حضرتعالی به تاریخ استان، بدون تردید از نظرات ارزشمند شما در راستای حفظ و احیای مواریث فرهنگی بهره خواهیم برد.

اسماعیل سجادی‌منش افزود: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه حلقه متصل بهم بوده و زمینه رشد یک موضوع تحقق توسعه دیگر حوزه‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161196

مهمترین اخبار ایران و جهان: