نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 21:53

طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت رامشیر افتتاح می‌شود

رامشیر - همزمان با سفر رئیس دولت سیزدهم به خوزستان، طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت رامشیر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به نبود پیشرفت اجرای بخش روزمینی پروژه نگه‌داشت و افزایش تولید ۲۷ مخزن و پیشرفت در بخش زیرزمینی، با حفاری و راه اندازی چاه‌های جدید در این میدان، ظرفیت فراورشی به میزان ۲۰ هزار بشکه نفت افزایش یافت.

همچنین با توجه به کمبود ظرفیت نفت نمکی در واحد بهره برداری رامشیر، با اقدامات انجام شده، ظرفیت نفت نمکی از ۱۵ به ۳۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت و ظرفیت این واحد در مجموع از ۵۵ به ۷۵ هزار بشکه در روز رسید.

در این پروژه، طراحی و انجام مطالعات فنی و مهندسی، نصب فونداسیون، تهیه تفکیک‌گر، شیرآلات، قطعات مورد نیاز و انجام اصلاحیه‌های متعدد فرایندی بر خطوط لوله نفت و گاز در واحد بهره برداری رامشیر، همگی با تکیه بر توان داخل و بدون هیچ گونه برون سپاری در مدت ۷۰ روز محقق شد.

با راه اندازی چاه شماره ۲۷ در شهریورماه سال ۱۴۰۱ و چاه شماره ۳۱ میدان نفتی رامشیر در روزهای اخیر در مجموع چهار هزار بشکه در روز به تولید میدان رامشیر افزوده شد که سهم قابل توجهی از هدف افزایش تولید از طرح‌های عملیات محور افزایش و نگه‌داشت تولید میدان‌های منتسب به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب محقق شد.

نفت تولیدی میدان رامشیر از نوع سنگین است که هم اکنون با ۲۳ حلقه چاه فعال دارای ۲ مجموعه فراورش نفت نمکی و شیرین بوده که نفت شیرین به پالایشگاه آبادان و نفت نمکی برای شیرین سازی به واحد نمک‌زدایی رگ سفید یک ارسال می‌شود.

واحد بهره برداری رامشیر در ۱۵ کیلومتری غرب امیدیه (جنوب شرق اهواز) در سال ۱۳۴۶ با ظرفیت اولیه ۲۰ هزار بشکه راه اندازی شد که در سالیان اخیر با هدف توسعه و افزایش توان تولید، ظرفیت این واحد به ۵۵ هزار بشکه در روز رسید.

رئیس جمهور روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت در دومین دور سفر استانی، به همراه برخی اعضای کابینه به خوزستان سفر خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170708

مهمترین اخبار ایران و جهان: