نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 13:58

تولید دانش بنیان و علمی زمینه تحقق شعار سال را فراهم می کند

ارومیه - سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای تحقق شعار سال باید به سمت تولید دانش بنیان و علمی حرکت کنیم.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: جهاد کشاورزی در دو بخش نقش اساسی می‌تواند داشته باشد و برای تحقق شعار سال باید به سمت تولید دانش بنیان و علمی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در بخش مهار تورم، تأمین بخشی از کالای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و همچنین در بخش رشد تولید و تنظیم بازار نیز وزارت جهاد کشاورزی نقش پررنگی دارد و ما باید حتماً در تحقق شعار امسال نقش ویژه‌ای ایفا کنیم.

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی گفت: استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های کشاورزی و دومین استان پر آب کشور است.

وی افزود: با وجود بحران و چالش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، این استان همچنان دومین استان پر آب کشور است و شرایط اقلیمی در جنوب استان شرایط بسیار مناسبی برای توسعه کشاورزی دیم و آبی است.

شهبازی اضافه کرد: سالانه در استان بیش از ۶.۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود که در بعضی از محصولات اساسی مانند سیب، چغندرقند، عسل و صنعت دامداری و دامپروری جز استان‌های اول کشور هستیم.

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به نقش صنایع تبدیلی اظهار کرد: اکثراً محصولات کشاورزی تولید شده در استان به صورت خام صادر و روانه بازار مصرف می‌شود که در این راستا نیازمند توسعه و تکمیل صنایع تبدیلی در استان هستیم.

وی گفت: با نصب دستگاه‌های سورتینگ و بسته بندی در بسیاری از کارخانه‌ها ۲۲۰ هزار تن محصول با بسته بندی استاندارد به بازارهای مصرف صادر شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131508

مهمترین اخبار ایران و جهان: