نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 15:41

تولید شیلات در استان قزوین بیش از ۴ درصد افزایش داشته است

قزوین- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید شیلات این استان در یک سال گذشته پنج هزار و ۱۰۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قبادی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی قزوین از افزایش تولید شیلات در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: در یک سال گذشته پنج هزار و ۱۰۳ تن انواع ماهیان خاویاری، سردابی و گرمابی در استان قزوین تولید شده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه ماهیان زینتی جزو ماهیان پیشرو محسوب می‌شود، افزود: در این مدت ۳۸ میلیون قطعه ماهی زینتی تولید شده و استان قزوین از این حیث در رتبه سوم کشور قرار دارد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: توسعه آبزی پروری و همچنین استخرهای پرورش ماهی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با استفاده ظرفیت استخرهای ذخیره آب کشاورزی ظرفیت پرورش ماهی را در استان قزوین افزایش دهیم.

وی در پایان یادآور شد: فعال کردن واحدهای نیمه فعال، استفاده از روش‌های نوین پرورش ماهی و آبزیان و همچنین اختصاص اعتبارات شیلات سبب شده تا بازار بسیار آرامی را در سطح استان شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172208

مهمترین اخبار ایران و جهان: