نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 20:51

ایجاد سایبان‌ جزو اولویت های سازمان راهداری در مرز مهران است

ایلام-معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره وضعیت مرز مهران برای اربعین، گفت:ایجاد سایبان‌ جزو اولویت های سازمان راهداری در مرز مهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین در مرز مهران اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته امروز در سطح زیرساخت‌های اربعین، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اقدامات خوبی در محورهای مختلف استان انجام داده و امیدواریم تا پایان مردادماه کلیه اقدامات زیربنایی به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه سایبان‌ها بحث جدی سازمان راهداری است، افزود: کلیه مسافران باید در تمام مسیر، از پیاده شدن تا نقطه صفر مرزی از یک تونل و کریدور خنک عبور کنند.

امانی ادامه داد: در پایانه برکت ایجاد سالن انتظار برای مسافران که بخشی از آن صورت گرفته و باید ارتقا داده شود و سراسر محوطه عملیاتی پایانه نیز آسفالت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فضای سبز پایانه مهران مناسب نبوده و باید در ابن راستا درختانی با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم شهرستان کاشته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین تردد از مرز مهران صورت می گیرد و در موج برگشت زائران مرز مهران را به خاطر نزدیکی انتخاب می‌کنند، از زائران درخواست داریم حتی الامکان از خودرو شخصی استفاده کنند تا در برگشت با مشکلی برخورد نکنند.

امانی یادآور شد: پایانه برکت جزو شرح وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نبود، اما امسال طبق مصوبه ستاد اربعین به سازمان واگذار شده و در این راستا از اربعین سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی جهت ساخت سایبان و سالن انتظار صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285596

مهمترین اخبار ایران و جهان: