نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 22:26

سیل گرمی| راه ارتباطی ۳۰ روستا مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به وقوع سیل در عصر امروز و خسارت به پل‌ها و راه‌های ارتباطی، راه حدود ۳۰ روستا در شهرستان گرمی بسته شده است.

کلیم‌اله وثوقی شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: سیل امروز بیشترین خسارت‌ها را به زیرساخت‌های راه و ابنیه فنی در شهرستان گرمی و انگوت وارد ساخته است و طبق آخرین اطلاعات ۲۰ الی ۳۰ پل ارتباطی در این شهرستان آسیب دیده است.

وی افزود: تا به کنون اطلاعات کامل و دقیقی در خصوص انسداد راه‌های روستایی به دست نیامده اما طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته و حجم سیل، راه ارتباطی حدود ۳۰روستا مسدود شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در بدو وقوع سیل امروز، تونل آزادگان در راه ارتباطی مشگین شهر به پارس آباد برای مدتی به دلیل حجم سیل بسته شد و عبور از کنارگذر این مسیر برقرار شد.

وی بیان کرد: اما سیل در شهرستان گرمی خسارت بیشتری داشته و پل ارتباطی بین شهرستان گرمی و بیله سوار با دهانه ۶ متری تخریب شده و قابل استفاده نیست و فردا شورای فنی اداره کل راهداری استان به بازدید از این مسیر پرداخته و تصمیمات نهایی در خصوص میزان تخریب و ترمیم یا ساخت مجدد این پل گرفته خواهد شد.

وثوقی با اشاره به مسیرهای جایگزین در این جاده عنوان کرد: دسترسی محلی از مسیر انجیرلو، شاه تپه سی و آغدام می‌تواند انجام گیرد و برای مسیر ترانزیتی نیز خودروهای عبوری می‌توانند از مسیر بیله‌سوار - پارس آباد - مشگین‌شهر استفاده بکنند.

وی با اشاره به میزان کل خسارت‌های وارده به حوزه راهداری استان اردبیل گفت: طبق برآوردهای انجام یافته در مجموع سیل در هفته‌های اخیر به غیر از سیل امروز خسارتی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری استان اردبیل وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از ابتدای ماه جاری استان اردبیل شاهد بارش‌های فصلی و محلی شدید در مناطق مختلف بوده است که در پی این بارش‌های سیل‌اب در برخی مناطق رخ داده و خسارت‌های بسیاری را در حوزه راهداری، راه عشایری، مسکن، زیرساخت‌های آب،برق و ... وارد ساخته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285908

مهمترین اخبار ایران و جهان: