نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:22

آغاز مبادله موافقتنامه بودجه تا ۲ هفته آینده در استان اردبیل

اردبیل- معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تا دو هفته آینده و با تشکیل جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها مبادله موافقتنامه بودجه ۱۴۰۲ انجام می‌شود

بلال پیرمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تشکیل جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل و ابلاغ اعتبار به شهرستان‌ها و فرمانداران قرار است جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها انجام و توزیع اعتبارات آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: این فرآیند تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت تا زمینه مبادله موافقتنامه فراهم آید.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل کل بودجه سال ۱۴۰۲ را ۶۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار است براساس مفاد ابلاغی و دستورالعمل اجرایی قانون بودجه سال جاری و رعایت الزامات توزیع منابع انجام شود.

پیرمحمد بیان کرد: این منابع شامل سه درصد نفت، توازن، اعتبارات ویژه مناطق محروم و دیگر اولویت‌های تعریف شده است که انتظار می‌رود فرمانداران با همراهی مدیران شهرستانی این کار فرآیند را انجام دهند.

وی افزود: در کنار ابلاغ اهم تبصره‌ها و ردیف‌های قانونی بودجه و دستورالعمل‌های تعریف شده امیدواریم با توجه به شرایط خاص شهرستان‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، محرومیت زدایی و توجه به پروژه‌های زیربنایی در توزیع اعتبارات مدنظر قرار گیرد.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد اعتبارات کشور به صورت متمرکز و از طریق وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود مدیران استانی باید در جذب این اعتبارات تلاش مضاعفی را انجام دهند.

پیرمحمد اظهار کرد: ۸۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۱ تاکنون جذب شده و تا آخر شهریورماه فرصت جذب ۲۰ درصد اعتبارات باقی مانده وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312696

مهمترین اخبار ایران و جهان: