نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 17:45

حذف ماده تناسبی شدن انتخابات/ نظام انتخابات حداکثری اجرا می شود

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس با اشاره به بررسی ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع در جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: بر همین اساس، ماده تناسبی شدن انتخابات از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس حذف شد.

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: در جلسه امروز طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی بیان کرد: همه ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رفع شد و گزارش کمیسیون شوراها جهت بررسی به صحن مجلس ارائه خواهد شد تا این موارد که اصلاح شده است، در صحن مجلس هم بررسی و رأی گیری شود و مجدداً به شورای نگهبان ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: همچنین ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این جلسه بررسی شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گرفته بود مربوط به برگزاری انتخابات تهران به صورت تناسبی بود که ایرادات آنان مبنایی بود.

حدادی ادامه داد: در جلسه امروز نمایندگان پیشنهادات زیادی درباره انتخابات تناسبی مطرح کردند، اما چون ایرادات هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه مبنایی بود، نتیجه گیری آن شد که ماده ۵۳ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری انتخابات تهران به صورت تناسبی از این طرح حذف شود و بنابراین انتخابات تهران به صورت حداکثری برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علت حذف این ماده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آن بود که ما گفتیم اگر کمیسیون و در ادامه صحن مجلس به این ماده اصرار کنند، ممکن است کل طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تحت الشعاع این یک ماده قرار گیرد و به انتخابات اسفند ماه امسال نرسد و بر این اساس تصمیم گرفتیم که این ماده را حذف کنیم.

وی تاکید کرد: سایر ایرادات طرح را کمیسیون شوراها رفع کرده است و تلاش می‌کنیم زودتر در صحن مجلس بررسی شود تا این طرح در صورت تأیید شورای نگهبان تبدیل به قانون شود و به انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293308

مهمترین اخبار ایران و جهان: