نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 13:07

نگاه ویژه به بنادر شمالی برای تامین و واردات نهاده‌های کشاورزی

تنکابن- وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تامین و واردات نهادهها نگاه ویژه ای به بنادر شمالی خواهیم داشت و خود را محدود به یک یا دو کشور نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نیکبخت پیش ازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران دارای دریا و جنگل بوده و در بسیاری از محصولات کشاورزی در حوزه‌های مختلف صاحب رتبه است، افزود: مازندران یکی از تأمین کننده‌های اصلی مواد غذایی و امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود و نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع چالش‌های مازندران برنامه‌هایی را تهیه کردیم، گفت: اگر طرح جامع آب و خاک تهیه شده در مازندران به موقع اجرا شود و اجرای آن سرعت داده شود این استان می‌تواند نقش موثرتری را در تأمین غذا و امنیت غذایی ایفا کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید از صنایع تبدیلی و تکمیلی توسعه آن را ضروری دانست و گفت: با تقویت این صنایع، مازندران می‌تواند نقش مؤثری را در توسعه صادرات و ارزآوری داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تأمین نهاده‌ها نگاه ویژه به بنادر شمالی خواهیم داشت، تصریح کرد: نباید فقط خود را به بنادر جنوبی و یکی دو کشور در دنیا محدود کنیم و باید به کشورهای دیگری نیز توجه کنیم.

نیکبخت با اشاره به جلسه با فعالان بخش کشاورزی در غرب مازندران گفت: کارآفرینان خوبی در منطقه وجود دارد که در کشور برجسته و صاحب فکر هستند و باید امور را به مردم واگذار کنیم و این مسئله را به صورت جدی در دستور کار قرار خواهیم داد تا مازندران و خطه شمال را به عنوان یک مدل و الگو در تصمیم سازی‌ها دخالت دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357996

مهمترین اخبار ایران و جهان: