نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:39

آثار و برکات صنعت هسته‌ای باید در زندگی مردم ملموس باشد

آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار قدرت ایران در عرصه بین المللی است، گفت: آثار و برکات صنعت هسته‌ای باید در زندگی مردم ملموس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به فرا رسیدن ماه ذیحجه، به اهمیت و ارزش معنوی این ماه پرداخت و اظهار کرد:

امام جمعه آستارا به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در زمینه‌های مختلف کشاورزی، پزشکی و سلامت، صنعت، محیط زیست، آب و ساخت نیروگاه اشاره کرد و گفت: صنعت هسته‌ای به لحاظ تنوع و فراوانی کاربردها و به عنوان یک دانش صف شکن کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف است.

وی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از دانشمندان و فعالان صنعت هسته‌ای پرداخت و گفت: صنعت هسته‌ای از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار قدرت ایران در عرصه بین المللی است و باید ضمن بهره مندی کامل از این صنعت در چارچوب قوانین و تعهدات صحیح بین المللی تلاش کنیم ضمن آگاهی مردم از ثمرات و فواید این دانش بزرگ، آثار و برکات آن در زندگی مردم ملموس و قابل مشاهده باشد.

حجت الاسلام باقری افزود: علت مخالفت غربی‌ها با کشور ما و اعمال این همه فشار و تهدید و تحریم بخاطر موفقیت ما در این صنعت و داشتن دانش آن است چرا که وقتی دانش و توانایی علمی صنعتی در اختیار کشوری بود دیگر بدون وابستگی مسیر پیشرفت را طی می‌کند و هیچ قدرتی جلودار آن نخواهد بود.

امام جمعه آستارا حضور رئیس جمهور در کشورهای حوزه آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا را یکی از نشانه‌های قدرت ما و شکست دشمن عنوان کرد و افزود: امروز سیاست خارجی ما معطل چند کشور غربی نیست و هر جا که احساس کنیم می‌توانیم منافع خود را در آنجا تأمین و گسترش دهیم حضور پیدا خواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288608

مهمترین اخبار ایران و جهان: