نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:06

ضرورت آشناسازی نسل کودک و نوجوان با هویت ایرانی- اسلامی

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره بر لزوم ارائه الگوهای شخصیتی در بسته های تربیتی گفت: آشناسازی نسل کودک و نوجوان با هویت ایرانی- اسلامی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی پیش از ظهر دوشنبه طی نشستی با مدیریت اسناد و کتاب‌خانه ملی گیلان با تاکید بر معرفی الگوهای مناسب در قالب بسته‌های تربیتی اظهار کرد: آشناسازی نسل کودک و نوجوان با هویت ایرانی- اسلامی ضرورت دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های کارکنان دو مجموعه در غنی‌سازی اوقات فراغت نسل کودک و نوجوان، ضرورت مانوس‌سازی هرچه بیشتر آنان با کتاب و درعین‌حال، بسترهای موجود برای تبادل تجربه‌ها و معرفی هر چه بیشتر پیشینه افتخارآمیز ایران اسلامی و شخصیت‌های برجسته این سرزمین را نقطه‌ی آغازی مناسب برای افزایش هم‌گرایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرعظیمی با تاکید بر لزوم مخاطب‌شناسی و هویت‌بخشی به کودکان و نوجوانان ادامه داد: آشنایی با ویژگی‌ها و مختصات شخصیتی نسل کودک و نوجوان از رسالت متولیان عرصه فرهنگ است و ارائه الگو و سرمشق‌های تربیتی مبتنی بر این شاخصه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برپایی اردوهای فرهنگی برای کارکنان و مخاطبان مسئولان این دو مجموعه مهم عنوان شده و بر ضرورت پیگیری این مهم و امضای تفاهم‌نامه، جهت ریل‌گذاری بستر همکاری‌ها تاکید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295252

مهمترین اخبار ایران و جهان: