نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:49

مجتمع فرهنگی قرآنی بندر دیر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بوشهر- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر گفت: ساختمان مجتمع بزرگ فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه کاره رها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمدجواد جعفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندر دیر، با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: تبلیغ در جامعه از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی افزود: دشمن در سال‌های اخیر از طریق تبلیغ جای جنایتکار با شهید و تروریست با آزادیخواه را عوض کرده و ایران اسلامی را که حامی آزادی‌خواهان است به عنوان تروریست معرفی می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر با بیان اینکه رسالت این نهاد بیان و تبلیغ اسلام ناب محمدی است، بیان داشت: ایستادگی ده‌ها ساله جمهوری اسلامی در برابر کفر جهانی مرهون همین تبلیغی است که در کشور ما رخ داد و برای آن ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات پرتعدادترین تشکل‌های دینی و قرآنی را دارا است، ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی دارای ۱۸۰ تشکل دینی و ۲۸ مرکز قرآنی فعال است و با زیرمجموعه‌های خود به صورت نیمه دولتی و مردمی اداره می‌شود.

جعفری با اشاره به وجود ۱۰ خانه عالم در سطح شهرستان دیر، گفت: پنج قطعه زمین نیز برای احداث خانه عالم در روستاهای کُناری، وحدت آباد، اُلی شمالی و لمبدان پایینی توسط خیرین در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته که نیازمند مساعدت نیکوکاران برای ساخت است.

وی ابراز کرد: ساختمان مجتمع بزرگ فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر چند سالی که شروع به ساخت شده و اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه کاره مانده است‌.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر با بیان اینکه ۲۰ روحانی و مبلغ در امر تبلیغ دین در شهرستان فعال هستند، گفت: در جامعه با کمبود نیروی روحانی متخصص مواجه هستیم و نیاز است خانواده‌ها فرزندان بااستعداد و دارای سجایای اخلاقی خود را به حضور در حوزه‌های علمیه تشویق کنند.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس علمیه در برخی از شهرستان‌های کوچک به ویژه در شهرستان دیر، افزود: مردم از سربازخانه‌های امام زمان (عج) حمایت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303796

مهمترین اخبار ایران و جهان: