نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 17:35

آغاز طرح ویژه نظارت بر فروش بلیت مسافر جاده‌ای در استان اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ویژه نظارت بر فروش بلیت مسافر جاده‌ای در استان اردبیل نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا شیرین زاده عصر امروز در بازدید از ترمینال مسافربری اردبیل اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور طرح ویژه نظارت بر فروش بلیت مسافر جاده‌ای در استان اردبیل نیز آغاز شده است و این طرح با هدف تشویق مسافرین به انجام سفرهای برنامه ریزی شده و ترویج فرهنگ آن در بین خدمات گیرندگان بخش حمل و نقل مسافری و خدمات رسانی بهتر به مردم جهت برنامه ریزی برای انجام هرچه بهتر سفرهای تابستانی اجرا می شود.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها از فروش بلیت به‌صورت اینترنتی خودداری می‌کنند که همه شرکت‌های مسافربری موظف هستند از این طرح تبعیت کنند تا مردم به‌راحتی بتوانند سفرهای خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

۸۰ درصد ظرفیت سرویس‌های اتوبوسی باید اینترنتی به فروش برسد

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی شرکت‌های حمل ونقل مسافری موظفند از ابتدای تیر ماه سال جاری حداقل ۸۰ درصد ظرفیت سرویس‌های اتوبوسی خود را در مسیرهای برون استانی از طریق سایت‌ها و آپ‌های اینترنتی و موبایلی طرف قرار داد شرکت‌های حمل و نقل را به‌فروش برسانند تصریح کرد: شرکت‌های حمل ونقل مسافر باید در بازه زمانی ۱۵ روزه ارائه سرویس جهت پیش فروش بلیت را در سامانه‌های اینترنتی رعایت کنند.

شیرین زاده از نظارت هوشمند، مستمر و ویژه بازرسان و کارشناسان اداره کل راهداری بر سامانه‌های فروش بلیت اینترنتی خبرداد و گفت:عملکرد تمامی شرکت‌ها، تخلف و شکایت‌های واصله مبنی بر عدم رعایت موارد فوق از طریق سامانه بررسی و شرکت‌های متخلف جهت برخورد به کمیسیون‌های مربوطه معرفی می‌شوند.

شیرین زاده از همه مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت‌ها را جهت رسیدگی به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل اطلاع دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308696

مهمترین اخبار ایران و جهان: