نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 09:05

عملکرد طلایی‌پوشان در لیگ/ انتظار چرخابی از مورایس برآورده شد

تیم فوتبال سپاهان سال ۱۴۰۱ را با صدرنشینی در لیگ برتر به پایان رساند اما به اعتقاد کارشناسان نباید از جایگاه خود مطمئن باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال سپاهان بیست و دومین دوره لیگ برتر را با برتری مقابل استقلال در تهران مقتدرانه آغاز کرد و در دومین گام نساجی را هم اگر چه به سختی اما از پیش روی برداشت تا هواداران خود را امیدوار به طلسم‌شکنی کند، اما نتایج سینوسی سپاهانی‌‌ها از هفته سوم شروع شد و تا نخستین هفته‌های پس از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز ادامه داشت.

در مقطعی از فصل اختلاف امتیاز طلایی‌پوشان با صدر‌جدول به ۵ امتیاز هم رسید و شکست مقابل پیکان در تهران می‌توانست این تیم را با چالشی جدی مواجه سازد اما به یک‌باره ورق برگشت؛ سپاهانی‌ها با ۶ برد پیاپی در لیگ، صدر جدول را به رنگ زرد در آوردند و پس از تساوی در برابر آلومینیوم در اراک، حساس‌ترین دیدار فصل مقابل سرخ‌پوشان پایتخت را با گل دقیقه ۹۴ محمد کریمی به سود خود به پایان رساندند تا با صدرنشینی به استقبال تعطیلات نوروزی بروند.

شاگردان ژوزه مورایس در حال حاضر با ۴۹ امتیاز و اختلاف ۳ امتیازی نسبت به استقلال در صدر جدول حضور دارند و پرسپولیس نیز با ۴۶ امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است؛ شاید بسیاری از اهالی فوتبال با مشاهده این جدول و بازی‌های پیش رو ۳ تیم مدعی، سپاهان را قهرمان زود‌هنگام لیگ بدانند اما حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان نظر متفاوتی دارد.

عملکرد سپاهان رو به رشد بود

حسین‌ چرخابی کارشناس فوتبال اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابطه با عملکرد سپاهان در فصل جاری لیگ برتر اظهار داشت: اگر یک منحنی از عملکرد سپاهان در طول فصل تا اینجا رسم کنیم، این منحنی رو به رشد بوده است، برخلاف تیم‌های دیگر که عملکرد سینوسی داشتند، تیم‌هایی بودند که در ابتدای فصل امتیازات خوبی جمع کردند اما بعد دچار افول شدند، سپاهان تقریبا در اوج منحنی رشد خود قرار دارد.

وی تصریح کرد:‌‌ بزرگ‌ترین معضل فوتبال ایران که دامن‌گیر خیلی از تیم‌ها می‌شود، حاشیه است و راز موفقیت سپاهان دوری از حاشیه بود؛ پرسپولیس وارد یک سری حواشی شد و نه تنها اختلاف ۵ امتیازی خود با سپاهان را از دست داد، بلکه حالا ۴ امتیاز هم عقب افتاده است در حالی که تغییری در تیم یا کادر فنی پرسپولیس به وجود نیامده است، پرسپولیس زمانی امتیازات خوبی کسب کرد که تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشتند و حالا در مقابل تماشاگرانش به سپاهان باخت.

لیگ تمام نشده است

پیشکسوت فوتبال اصفهان با بیان این نکته که سپاهان تا جایی که توانست از حواشی به دور بود، خاطرنشان کرد: در مورد استقلال هم در ابتدای فصل حواشی زیادی پیرامون تیم وجود داشت ولی حالا این مسائل تا حدودی مرتفع شده است و می‌بینیم که شرایط این تیم در حال بهتر شدن است و حتی بالاتر از پرسپولیس در رده دوم جدول حضور دارد.

وی افزود: لیگ هنوز تمام نشده است، زمانی هم که پرسپولیس اختلاف امتیاز زیادی با رقبا ایجاد کرد همه گمان می‌کردند این تیم قهرمان می‌شود اما حالا شرایط متفاوتی دارد، سپاهان نیز وضعیتی مشابه زمان صدرنشینی پرسپولیس دارد؛ زمانی یک تیم می‌تواند از قهرمانی خود مطمئن باشد که در جدول اگر تمام بازی‌هایش را ببازد و سایر رقبا نیز همه بازی‌‌ها را ببرند، باز هم آن تیم در صدر باقی بماند.

از مورایس همین انتظار را داشتم

چرخابی با تمجید از سرمربی سپاهان گفت: مورایس صحبت زیبایی را پس از بازی با پرسپولیس مطرح کرد و در پاسخ به این پرسش که چرا در جشن بعد از برد شرکت نکرد گفت که زمانی جشن می‌گیرد که قهرمان شده باشد و این حرفه‌ای‌گری او را نشان می‌دهد و من همین انتظار را نیز از او داشتم.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در پایان گفت: اگر کسی فکر می‌کند تکلیف لیگ مشخص است و سپاهان قهرمان شده است، اشتباه می‌کند؛ بازی سخت و آسان را قبول ندارم، همه بازی‌ها سخت هستند و حتی تیم‌هایی مانند نفت‌آبادان و نفت مسجد‌سلیمان تا زمانی که شانس ماندن در لیگ را داشته باشند، تیم‌های خطرناکی هستند، وای به حال تیمی که بین حریفان خود تفاوت قائل شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1105752

مهمترین اخبار ایران و جهان: