نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 18:13

رایزنی عمار حکیم با سفیر روسیه در بغداد

رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز سه شنبه با سفر روسیه در بغداد دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دفتر «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز سه شنبه با سفر روسیه در بغداد دیدار و رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار روابط دو جانبه میان بغداد و مسکو، آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی عراق و منطقه و نتایج سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به بغداد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عمار حکیم گفت: در این دیدار بر اهمیت موفقیت دولت فعلی عراق در انجام مأموریت خود در خدمت رسانی به مردم، ایجاد فرصت های شغلی و بهبودی وضعیت اقتصادی تاکید کردیم و خواستار افزایش تلاش ها برای تحقق صلح در جهان و ترویج زبان گفتگو و تفاهم شدیم.

گفتنی است، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته به عراق رفت و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرد و در دیدارهای لاوروف با مقامات عراق راه های تقویت روابط دوجانبه و چشم اندازهای همکاری بین دو کشور علاوه بر آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بررسی شد.

بر همین اساس عبداللطیف رشد رئیس جمهوری عراق در دیدار با وزیر خارجه روسیه بر اهمیت ارتقای سطح همکاری اقتصادی بین دو کشور و لزوم هماهنگی و رایزنی درخصوص مسائل دارای اهمیت مشترک برای تقویت امنیت و صلح در منطقه و جهان تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038496

مهمترین اخبار ایران و جهان: