نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 12:45

ارتقای سطح باسوادی اردبیل به ۹۵.۶ درصد در سال جاری

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: درصد باسوادی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در اردبیل در سال جاری به ۹۵.۶ درصد رسیده است.

کلام الله صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه سوادآموزی با پوشش ۱۰۰ درصدی تعهدات استان اردبیل گام‌های جدی را در راستای باسوادی جامعه هدف برداریم.

وی برگزاری طرح‌های آموزشی و مسابقات کتابخوانی، طرح ICDL، آموزش عملی نماز و انشا نویسی را از برنامه‌های اجرا شده در معاونت سوادآموزی اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: با ایجاد یک مرکز یادگیری دولتی در شهرستان مشگین شهر سعی بر این شد تا سطح باسوادی در این شهرستان نیز ارتقا یافته و به شاخص‌های مدنظر دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نظارت غیرحضوری بر کلاس‌های سوادآموزی به صورت ابتکاری در استان را یادآور شد و بیان کرد: با توانمندسازی حدود یک هزار نفر آموزش دهنده در سطح استان موفق شدیم سطح باسوادی در اردبیل را در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۵.۶ درصد ارتقا دهیم.

صفری از کسب رتبه اول استان اردبیل در جذب سواد آموز در سال گذشته خبر داد و گفت: استان اردبیل در ردیف ۱۰ استان برتر کشور در ارزیابی‌های سازمان نهضت سوادآموزی قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام پویش تولید محتوای آموزشی الکترونیکی توسط آموزش دهندگان افزود: نظارت غیرحضوری و تلفنی بر روند سوادآموزی در مناطق و نواحی استان اردبیل در حال اجراست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027396

مهمترین اخبار ایران و جهان: