نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 16:45

اختصاص ۱۴۱ مدرسه به اسکان نوروزی فرهنگیان

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۴۱ مدرسه در قالب یک هزار و ۲۸۰ اتاق به عنوان مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی استان در سال ۱۴۰۲ آماده و تجهیز می‌شود.

محمود نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن اظهار کرد: آموزش و پرورش استان همدان نیز با همه امکانات آماده پذیرایی و استقبال از مسافران فرهنگی است.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان افزود: با توجه به هم‌زمانی روزهای عید نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، اقدامات لازم برای استقبال از این ماه و اطلاع رسانی در خصوص رعایت شئونات انجام شده است.

نقوی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تکریم میهمانان و مسافران در ایام نوروز میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۲۰ پایگاه در تعداد ۱۴۱ آموزشگاه و در یک هزار و ۲۸۰ اتاق (کلاس) پذیرش خواهند شد.

وی بیان کرد: ۱۴۲ اتاق ویژه، یک هزار و ۲۹ اتاق الف، ۵۰ اتاق ب و بقیه مکان‌ها شامل نمازخانه‌ها، اردوگاه‌ها و دیگر اماکن است.

وی با اشاره به استقبال گسترده میهمانان از خدمات سفر تابستانی آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ستاد اسکان موقت فرهنگیان از هفته آخر اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیشتر کار ما در ستاد اسکان نوروزی باید به صورت اینترنتی خدمات رسانی شود تا مردم نیز در این مساله معطل و سردرگم نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: نگاه ما به ستاد اسکان نوروزی خدماتی و رفاهی است و به هیچ عنوان نگاه درآمدی به موضوع نداریم، چون اعتقاد داریم این مساله خودش را در بهبود روند تعلیم و تربیت نشان خواهد داد.

نقوی اظهار کرد: هزینه اقامت با توجه به کیفیت اتاق‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر افراد (آزاد) نرخ گذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در ستاد اسکان فرهنگیان به دنبال ارتقا و تجهیز اتاق‌ها هستیم تا خدماتی متناسب با شأن فرهنگیان به افراد ارائه شود، افزود: ستاد اسکان فرهنگیان استان همواره در ردیف برترین‌های کشور به لحاظ خدمت رسانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در استان همدان برای اسکان مناسب و رفاه میهمانان فرهنگی در ایام نوروز و همچنین فصل تابستان استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن فضایی مناسب، فرهنگیانی که به همدان سفر می‌کنند با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این استان بازدید کنند.

گفتنی است در نوروز سال ۱۴۰۱، ۳۲ هزار و ۴۳۸ مسافر نوروزی و ۵۲ هزار و ۸۸۷ مسافر در طول تابستان ۱۴۰۱ در مراکز و پایگاه‌های اقامتی ستاد اسکان فرهنگیان این استان پذیرش و اسکان داده شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100508

مهمترین اخبار ایران و جهان: