نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 13:57

رخ‌نمایی شور و شعور در گنجینه فرهنگ‌ها/ گرمی حضور مردم در خیابان‌های سرد خراسان‌شمالی

مردم غیور گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها را هیچ دسیسه‌ای از پای نینداخت و بازهم درصحنه درخشیدند و شکوه ایران را بار دیگر در گوش زمان فریاد زدند. مردم آمدند تا بگویند زن، زندگی، آزادی و مرد، میهن، آبادی همین انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، بهمن امسال باشکوه و تماشایی شد و مردم بازهم حماسه آفریدند. امسال و در چهل و چهارمین فجر انقلاب بار دیگر پهنه خراسان‌شمالی، میدان حضور تماشایی و باشکوه ملت مبارز و بصیری شد که برای تجدیدعهد وفاداری با انقلاب اسلامی، شهیدان و رهبر حکیم، وارسته و زمان‌شناسش به میدان آمدند.

بعد از ماه‌ها دسیسه، بعد از ماه‌ها شعارهای توخالی، مردم آمدند تا بگویند زن، زندگی، آزادی و مرد، میهن، آبادی همین انقلاب است، همین‌ها شعار انقلاب است، اصلا مردم در سال ۵۷ برای همین جنگیدند.

انقلاب، آزادی واقعی را به زن ایرانی می دهد، آزادی پُر از عزت. 

مردم غیور گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها هیچ دسیسه‌ای از پای نینداخت و بازهم درصحنه درخشیدند و شکوه ایران را بار دیگر در گوش زمان فریاد زدند.

امسال هم، هم چون سال‌های گذشته، مردم خراسان‌شمالی در سالگرد  شکوهمند پیروزی انقلاب به خیابان‌ها آمدند تا ضمن این‌که یک‌بار دیگر این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز را جشن بگیرند، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان نظام دهند که در طول این سال‌ها دندان‌تیز و از راه‌های مختلف برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اقدام کرده‌اند.

فجر آفرینان بار دیگر به میدان عشق آمدند تا درراهپیمایی شکوهمند و بزرگ ۲۲ بهمن، شُکوه اتحاد و اقتدار نظام اسلامی را در صفوف به‌هم‌پیوسته به جهانیان نشان دهند.

 

در جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شعارها رنگی از حماسه و غیرت داشت و «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس» همان مشت محکمی بود که بار دیگر بر دهان ابرقدرت‌های جنایتکار کوبیده شد.

مسیر منتهی به راهپیمایی مملو از جمعیت بود و رفته‌رفته این حضور پرشورتر می‌شد. حضور کودکان و نوجوانان مثل همیشه پررنگ بود و این بار هم در کلاس انقلاب حاضر شدند؛ کودکانی با صورت‌هایی که به رنگ پرچم مقدس کشورمان رنگ‌آمیزی شده و شعارنوشته به دست با لبخند آمده بودند تا چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

عشق به وطن و نگهبانی از خون شهدا و دستاوردهای انقلاب را می‌توان با شرکت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد و هر چه صفوف حضور در این مراسم فشرده‌تر باشد موجب ناامیدتر شدن بدخواهان نظام خواهد شد، این‌ها بخشی از سخنان مادری است که به همراه کودک ۵، ۶ ساله‌اش در این راهپیمایی شرکت کرده است و اضافه می‌کند: هرچند دشمنان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون با نقشه‌های مختلف، قصد شکست دادن ما را داشتند اما ملت شهیدپرورمان تمام نقشه‌هایشان را نقش بر آب کردند.

یکی از بانوان نیز شرکت زنان دوشادوش مردان در ایام ا... های مختلف، به‌ویژه یوم ا... ۲۲ بهمن را نشان از تأثیرات ارزنده انقلاب اسلامی برمی‌شمرد و بابیان این‌که حضور این قشر از جامعه مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است، تصریح می‌کند: ما بانوان باید بیشتر از قبل درصحنه حضورداشته باشیم و از سوی دیگر فرزندان خود را با تاریخ انقلاب آشنا کنیم و همان‌طور که در دوران ۸ سال دفاع مقدس، پشت سنگرها بودیم، اکنون هوشیار باشیم تا خدای‌نکرده بچه‌ها فریب نیرنگ‌های رنگارنگ دشمنان را نخورند.

طنین  شعارهای کوبنده مردم شهیدپرور بجنورد در خیابان‌های شهر پیچیده است و این مردم بار دیگر بیداری و استقامتشان را به رخ جهان کشیدند و یک‌صدا فریاد آزادگی سر دادند.

ولایتمداران بجنوردی، بار دیگر با حضور خود نشان دادند که از رجزهای توخالی، محاصره اقتصادی و شعارهای‌های مخملی که در پس آن دستان آهنین است نمی‌ترسند و آمریکا را زیرپا می‌گذارند و نبرد با آن را جهاد درراه خدا می‌دانند.

بجنوردی‌ها، امروز با حضور گسترده از پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک در کنار مسئولان فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده» سر دادند و میدان شهید تا مصلای امام خمینی(ره) را طی کردند.

پس از پایان مراسم باشکوه راهپیمایی قطعنامه پایانی راهپیمایی یوم ا... ۲۲ بهمن با طنین شعارهای کوبنده قرائت و آدمک استکبار به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033196

مهمترین اخبار ایران و جهان: