نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 19:01

عملیات اجرایی خط انتقال آبرسانی برازجان - گناوه آغاز شد

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آبرسانی برازجان - گناوه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالحسن عالی گفت: برای اجرای این خط انتقال آب ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و به عنوان یکی از پروژه‌های جهاد آبرسانی با همت قرارگاه امام حسن (ع) اجرا می‌شود.

عالی افزود: این پروژه آبرسانی به صورت ۲ منظوره است به این معنی در مواقعی که خط کوثر دچار افت می‌شود این خط می‌تواند آب را از خطوط آبرسانی کازرون به گناوه و ریگ منتقل کند و در مواقعی که می‌خواهیم آب خط کوثر به دشتستان منتقل شود از انشعاب پوزگاه آب را به اندازه کافی به شبانکاره، سعدآباد وآبپخش می‌رساند.

وی ادامه داد: امسال به ارزش هزار میلیارد تومان پروژه شامل حفر چاه، احداث آب شیرین کن، مخزن، احداث، توسعه و نوسازی خطوط انتقال در شهرستان دشتستان در مرحله آغاز عملیات اجرایی و افتتاح است.

عالی اظهار کرد: با اجرای پروژه خط انتقال برازجان گناوه ۱۲۰ هزار نفر در قالب ۴۵ هزار خانوار در پنج شهر و ۲۰ روستا از مزایای اجرای این خط بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه محل تأمین آب خط انتقال گناوه - برازجان از خط انتقال کوثر است گفت: طول خط انتقال گناوه - برازجان به طول ۶ هزار و ۳۰۰ متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هدف از اجرای پروژه خط انتقال گناوه - برازجان را نوسازی خط انتقال در راستای افزایش ظرفیت شهرهای آب‌پخش، شبانکاره، سعدآباد، گناوه و روستاهای تابعه عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032108

مهمترین اخبار ایران و جهان: