نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 12:38

دستگیری عاملان کشتار حیات وحش در دماوند/ لاشه و اجزای 8 راس قوچ و میش وحشی کشف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند از دستگیری عاملان کشتار حیات وحش در دماوند خبر داد و گفت: لاشه و اجزای 8 راس قوچ و میش وحشی کشف شده است.

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار کرد: محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره در حین گشت و کنترل در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کوه‌سفید، متوجه صدای شلیک گلوله به سمت حیات وحش حاشیه جاده می‌شوند.

وی افزود: به‌دلیل فاصله داشتن، سریعا به پاسگاه محیط‌بانی جهت اعزام نیروی کمکی اعلام و متخلفین که به‌صورت حرفه‌ای اقدام به شکار ۳ راس از نوع قوچ و میش وحشی حیوان حمایت شده کرده با مشاهده ماموران ضابطین دادگستری از محل متواری می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: به‌دلیل بارش برف در ارتفاعات، حیوانات به نزدیکی روستا پناه می‌آورند و همیشه در دسترس‌اند، عامل اصلی این کشتار بی‌رحمانه توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد و گزارشی در خصوص موضوع به دادستان شهرستان دماوند تقدیم شد.

میرزاکریمی افزود: با دستور دادستان به فرماندهی انتظامی، موضوع به پلیس اطلاعات و امنیت ارجاع و با همکاری کلانتری‌های گیلاوند و کیلان سایر افراد متخلف شناسایی و دستگیر و با بازرسی از دو منزل در گیلاوند، قسمتی از لاشه یک راس قوچ وحشی، یک قبضه سلاح شکاری برنو و ۱۰۴ تیر فشنگ و ۲۰۰ عدد پوکه، ۱۰ تیر فشنگ چهار پاره قاچاق، یک عدد سر نیزه سلاح و یک قبضه سلاح بادی pcp و سایر ادوات کشف شد.

وی بیان کرد: همچنین در یک دامداری در روستای دوآب اجزا و قسمتی از لاشه ۴ راس قوچ میش وحشی کشف و در محل صورتجلسه شد و در این راستا، پرونده قضایی تشکیل و این امر در حال رسیدگی است و تحقیقات برای دستگیری سایر افرادی که مشارکت داشتند، ادامه دارد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069696

مهمترین اخبار ایران و جهان: